streda 2. júna 2010

Najčastejšie mená hrdinov historických romantických príbehov

V poslednom čase som čítala tri knihy, v ktorých sa hlavný hrdina volal Sebastian. To ma primälo k tomu, aby som si spravila osobnú štatistiku najčastejšie sa vyskytujúcich mien hlavných hrdinov historických ľúbostných románov.


Po dlhšom bádaní som dospela k tomuto verdiktu:

Hlavný hrdina:
1. Sebastian - objavil sa v siedmich knihách, ktoré som čítala (napr. Vévodovy hříchy, Nevydařená pomsta, Škandalózne manželstvo, Zimná láska, Nikdy ma neopusť, Sametové pouto, Láska a česť)

2. Justin - objavil sa šesťkrát (napr. Nachová dáma, Ohrozená láska, Bez srdca)

3. Gabriel - s frekvenciou päť (napr. Láska na druhý pohľad, Tvoja do úsvitu, Dar lásky, Hriech prvej noci, Osudná búrka)
William
- tiež sa objavil päťkrát pričom som do úvahy brala aj podoby mena ako Will a Billy (napr. Nádherné svitanie, Hľadá sa Darling)

3. Rafael (Vojvodkynin náhrdelník, Láska v čase Vianoc, Mesačný svit, Diabol, čo ju skrotil)
Michael (Vykúpená láska, Spaľujúca vášeň, Zakázané rozkoše, Zlatníkova chovanica)


4. Morgan (Tanec vášní, Šepot růží)
Lucien
( Anjel môj, Lekce lásky, Hodváb a oceľ)

5.
Jack
(napr. Srdcová kráľovná, Mistr svádění)

Obľúbené mužské mená sú však aj Nicholas, Anthony, Harry, Julian, Edward a Marcus.

Hlavná hrdinka:
1. Catherine - vyskytla sa ako hrdinka v dvanástich knihách, pričom som brala do úvahy aj obdoby tohto mena ako Kate, či Katherine (napr. Northangerské opátstvo, Búrlivé výšiny, Neodolateľne zvodná, Rytířska čest, Hodváb a oceľ, Sváděj mě znovu)

2. Emily - meno použili autorky kníh sedemkrát (napr. Schovanka, Škandál, Prísahy, Pán touhy, Anjel pre Emily, Pastorova žena, Zakázané rozkoše)

3. Caroline - obľúbenosť mena som vyčítala v šiestich knihách (napr. Milenec z temnot, Polnoc má svoju moc, Výzva k hříchu)

4. Meggie (napr. Osídla lásky, Rytíř mnoha srdcí, Vtáky v tŕní)
Elizabeth (napr. Pýcha a predsudok, Učiteľ lásky, Vôňa ruží)
Anna
(napr. Divoká srdce, Miluj ma a chráň, Anna Elliotová)

5. Georgina (napr. Tygří princ, Nežný darebák, Nachová dáma, Pokořený svůdce)
Abigail (napr. Uspěchané zásnuby, Kolibrík, Provdána za vikomta)

Medzi obľúbené ženské mená patria aj Emma, Serena, Rachel, Sophie, Victoria či Alexandra.

Postupný vývoj a zmenu mien budem sledovať aj naďalej a zároveň postupne doplním ku každému menu aj názov knihy, v ktorej sa vyskytlo.

Žiadne komentáre: