pondelok 8. októbra 2007

Vojvodkynin náhrdelník

Z anglického originálu: The Handmaiden´s Necklace

Autor: Kat Martin

Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Eva Zaťková

Počet strán: 280

Rok vydania: 2007


Dej sa odohráva v Anglicku v roku 1806. Rafael Saunders, vojvoda zo Sheffieldu, pred piatimi rokmi uveril, že ho kruto zradila žena, ktorú vášnivo miloval a chcel si ju vziať za manželku. Po náhodnom stretnutí sa s Danielle Duvalovou a jej vehementnom vyhlásení, že je nevinná sa Rafe rozhodne pátrať po pravde. Zistí, že ho zámerne oklamal jeho priateľ Oliver Randall, ktorý na neho žiarlil, pretože Dani sám ľúbil. Rafe si s ním "vyplatí" účty a rozhodne sa zájsť za Danielle, aby sa jej ospravedlnil za všetky tie roky, ktoré ju upodozrieval zo zrady. Danielle je však na ceste do Ameriky, kde nikto nepozná jej minulosť a chystá sa vydať za iného muža. Rafael sa vyberie za ňou a pod hrozbou ďalšieho škadnálu ju prinúti, aby si ho vzala za muža. Ako svadobný dar jej venuje nádherný starobylý perlovo-diamantový náhrdelník (ktorý dostal od priateľovej ženy Grace Shapeovej). Na spiatočnej ceste do Londýna sa obaja zblížia. Avšak Danielle pred Rafaelom ukrýva ešte jedno smutné tajomstvo a má obavy, že znovu stratí, a tentoraz navždy, milovaného muža...

Po nie veľmi vydarenom druhom diele z trilógie o náhrdelníku, ktorý má zázračnú moc som sa do čítania poslednej knihy veru nehrnula. Len tak som nakukla do prvej kapitoly, že akým štýlom sa to celé asi bude vyvíjať a... už som sa od knižky ani nepohla. Jednoducho som ju zhltla, ako sa povie, na jeden dych.
Fakt som z nej bola veľmi veľmi veľmi milo prekvapená. A úprimne, z celej trilógie o náhrdelníku sa mi práve táto posledná páčila najviac. Nemám jej čo vytknúť. Už len samotný opis hlavného hrdinu bol fascinujúci. Citujem: "Nebolo takej ženy, na ktorú by Rafael nezapôsobil. Okrem jeho tmavých vlasov, zaujímavého výzoru, širokých pliec a sily, bolo na ňom niečo... Spôsob, akým sa niesol, to, ako sa díval na ženu, ako jej venoval všetku pozornosť, akoby bola jedinou v miestnosti." No povedzte, ktorá by ho nechcela? :-)
Autorka tiež venovala čas aj krásnym romantickým scénam, nie ako posledne v Diablovom náhrdelníku. Nevynechala opäť jednu z jej povestných pikantných "rýchlovečiek" (pre zvedavcov str. 161-163).
A neuveriteľne sa mi páčila hláška: "Jeho svetlomodré oči ju skúmali, akoby bola kusom mäsa na pulte..."
Rozhodne odporúčam prečítať všetkým romantickým dušiam. Nebudete sa nudiť a zhltnete ju ako ja - za niekoľko málo hodín.

Hodnotenie: *****

Žiadne komentáre: