piatok 10. júna 2016

Hra na milovanie


Názov knihy: Hra na milovanie (2016) 

Autor: Katarína Gillerová

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 

Počet strán: 288

Rok vydania: 2016



Je hra na milovanie neverou? Je možné túžiť po dotykoch jednej ženy a myslieť pritom na inú? Tieto otázky si kladie Oliver, jeden zo skupiny mladých ľudí, čo sa vyberú do amerických Apalačských vrchov stráviť pár týždňov v spustnutom panskom sídle. Tu sa naplno rozvinie tichý súboj medzi Oliverom a jeho kamarátom Edwardom o pozornosť krásnej Caroline. Medzitým sa však začnú diať čudné veci, ktoré všetkých vystrašia, a keď sa po slede nevysvetliteľných udalostí rozhodnú predčasne odísť, osud sa s nimi zahrá zvláštnu hru... Po takmer dvadsiatich rokoch sa zrazu minulosť vynorí a ovplyvní život každého z nich. Bude zrada pomstená a láska opätovaná? Kto si svoje šťastie udrží a kto ho stratí navždy? 


Nová kniha od Kataríny Gillerovej sa od jej predchodkýň výrazne odlišuje. Nepodáva klasický romantický príbeh, na aký sme u nej zvyknutý. Naopak. Prináša niečo celkom nové, niečo celkom iné. 

Katka zrejme chcela vyskúšať niečo s prvkami mystery a frantasy, a na to, že ide o jej prvý pokus, sa to nečítalo zle. Príbeh priateľov, v ktorom tú najdôležitejšiu úlohu zohrali najmä traja z nich (Edward, Oliver a Caroline), bol záhadný, tajomný a v niektorých úsekoch pre mňa až hororový. 

Dlho som nevedela, aký postoj mám ku ktorej postave zaujať. Edward sa javil trochu ako alfa samec, jeho ego bolo väčšie ako on sám; Oliver sa tváril tajnostkársky a miestami až prehnane víťazne; Caroline bola ťažší oriešok na rozlúsknutie. Len veľmi ťažko som k nej nachádzala sympatie, správala sa zvláštne, a celý čas som rozmýšľala, čo mi na nej nesedí. Zistila som čo, pravdaže, i keď autorka sa s odhalením jej pravej podstaty neponáhľala. A urobila dobre. O to viac vo mne vŕtal červík pochybnosti a zvedavosti :-) A aj to bol jeden z dôvodov, prečo knihu čítať až o konca.

Kniha je písaná pútavo, dej postupne graduje, i keď nie až tak dynamicky ako by som očakávala a spisovateľkin štýl v nej ľahko rozpoznáte - čistý, hladký, plynulý.

Čo ešte napísať? Autorka krásne poukázala na to, čoho všetkého sú muži schopní urobiť kvôli žene. Pre jej náklonnosť, túžbu, vášeň, priazeň, alebo jedným slovom, lásku. Ako sa to už mnohokrát písalo a hovorilo, takmer všetky vojny začali kvôli ženám. Lebo práve ženy majú vo svojich rukách moc a tie správne zbrane, aby ovládali mužov a tým i celý svet. A presne toto je vidieť i v tomto príbehu.

Moje hodnotenie: ★★★ 

Žiadne komentáre: