pondelok 7. januára 2019

Kokin oscarovský rebríček 2018

Rok 2018 bol knižne zaujímavý. Všimla som si, že som v ňom dávala šancu novým - dovtedy mne nepoznaným - autorom. Niečo "vypálilo" dobre, niečo trochu horšie. Ale tak to už chodí 😉

Pravdaže pri spätnom pohľade, som so sebou spokojná. Prečítala som celkovo 99 kníh. A tu už je môj oscarovský rebríček:



Najlepšia kniha roka od svetového autora:

Vrkoč

Najviac za srdce ma v osmičkovom roku chytila práve kniha Vrkoč od francúzskej autorky. Hoci ide o veľmi útle dielo, má veľmi vysokú výpovednú hodnotu. Doteraz mám v živej pamäti jej tri hrdinky z troch kontinentov.



Najlepšia kniha roka od slovenského autora:

Ochranca

Počas najkrajších sviatkov roka sa mi do rúk dostala najlepšia kniha, ktorú som čítala od slovenského autora. V tomto prípade autorky - Kristíny Brestenskej. Jej historická romanca odohrávajúca sa v stredovekom Anglicku ma doslova chytila za srdce a ja už teraz viem, že príbeh Jamieho a Elisabeth si určite prečítam - a nie jedenkrát! Recenziu ku knižke môžete na strákach Kokina červená knižnica očakávať už čoskoro 😉 


Najhoršia kniha roka:

Ukradená nevěsta

Najväčším sklamaním a doslova utrpením bolo pre mňa čítať knihu Jo Beverley. Jo píše historické romance. Sú úspešné, sú čitateľné. No Ukradená nevěsta sa k nim zaradiť nemôže. Ja len dúfam, že keď chytím do ruky ďalšiu z jej kníh (ktoré ma na poličke čakajú), tak ma nebude čakať podobné sklamanie a rozčarovanie ako to bolo pri tejto 😔


Najlepšia knižná séria:

Geniálna priateľka

O Elene Ferrante som počúvala z každej strany. Aj preto som sa rozhodla dať jej šancu. Urobila som dobre. Doslova som jej prepadla a dnes už mám doma všetky knihy, ktoré od nej u nás na Slovensku vyšli. Neapolskú sériu Geniálna priateľka som prečítala doslova jedným dychom. A na seriál, ktorý natočili na základe knihy som sa tešila ako už dávno na nie. Prvá séria bola úchvatná. Ostáva mi už len postaviť sa do radu k ďalším ferrante fanúšikom a čakať, kedy natočia pokračovanie. 


Najlepšia kniha Young Adult:

Ako sa zamilovať do blázna

Tento rok sa mi do rúk dostalo aj niekoľko kníh z YA (vcelku 10 kusov 😲). Rozhodovala som sa medzi dvomi adeptami na prvenstvo, až som nakoniec vybrala knihu Rebekah Crane Ako sa zamilovať do blázna. Rozprávala príbeh šestnásťročnej Zander a bola o bláznoch a "šialenstvách", ktoré majú v sebe nielen blázni, ale každý z nás 😏


Objav roka:

Sharon J. Bolton

Ako som už v úvode spomínala, rok 2018 bol pre mňa bohatý na nových autorov. Bolo preto trochu problematické vybrať iba jedného - toho naj. Nakoniec som sa rozhodla pre anglickú autorku thrillerov Sharon J. Bolton. Ona totiž bola pre mňa cestou k obľúbeniu si tohto žánru. A ako ma zaujali jej príbehy s vyšetrovateľkou Lacey Flintovou, tak ma "chytili" aj jej samostatné romány. A už teraz sa teším, čo nové si od nej budem môcť prečítať najbližšie. 
  

                                                        Najčítanejšia recenzia:

Grófov syn

Najčítanejšou recenziou sa tento rok stala tá, ktorú som napísala k debutovej knihe slovenskej autorky Kristíny Brestenskej Grófov syn. Z historických romancí ju nasledovali recenzie ku knihám Diablova zajatkyňa a Pirátsky princ. Na stránke Koki a knihy čitateľov najviac zaujala recenzia tiež k debutovému románu, tentoraz slovenského autora Martina Repu Spútaní časom. Po nej sa najviac čátali recenzie ku knihám Smäd po živote a Halloweensky večierok.


Najkrajšia obálka:

Poslední paní Parishová

Každý rok je plný na knihy s krásnymi obálkami. Sú prvým lákadlom pre čitateľa, aby po knihe siahol. Niekedy sa obálka ku knihe nehodí, inokedy je zase krajšia ako jej obsah. V prípade Poslední paní Parishovej vsadilo nakladateľstvo Domino na istotu. Rovnako ako upútala obálka, upútala aj samotná kniha. 



Knihy v číslach:

99 - počet kníh, ktoré som tento rok prečítala
31 292 - celkový počet strán, ktoré som prečítala 
21 - kníh napísali slovenskí autori
30 - toľko kníh získalo plný počet hviezdičiek
576 - najvyšší počet strán jednej z kníh
20 - celkový počet prečítaných historických romancí, čo predstavuje 20 %
2 - knihy dostali 1 hviezdičku
1 - počet kníh, ktoré som nedočítala
3,84 - je priemerná známka hodnotenia kníh, ktoré som za rok prečítala, ktorá je o 0,06 vyššia ako tá v minulom roku.

Žiadne komentáre: