utorok 17. septembra 2019

Lov

Originál: The Chase (2018)

Autor:
Elle Kennedy
 
Vydavateľstvo: Baronet

Český preklad: Zuzana Ľalíková
 

Počet strán: 392

Rok vydania: 2019



Vraví sa, že protiklady sa priťahujú. A asi je to pravda, pretože neexistuje žiadny logický dôvod, prečo by Summer DiLaurentisovú mal priťahovať práve Colin Fitzgerald. Summer zvyčajne neočaria potetovaní hokejisti, ktorí milujú videohry a sú presvedčení, že ona je iba povrchné a prelietavé dievča. A Fitz si presne toto myslí o nej. Aj keď to medzi nimi iskrí tak, že by sa z toho mohol zapáliť dom, v ktorom obaja bývajú...


Mám rada romantické knihy - pre všetky tie bláboly v nich, pre to, že v nich dvaja ľudia nájdu svoju osudovú lásku a tiež pre zábavu, ktorú pri tom hľadaní a nachádzaní zažívajú. No a keď sú hrdinovia namakaní športovci (k tomu hokejoví) to už potom nemám nad čím váhať. Ostáva iba vziať knihu do ruky a začítať sa. 

Elle je zárukou zábavy a romantiky (+ erotiky) v jednom. V jej knihách sú hrdinovia hokejisti a hrdinky ich veľké obdivovateľky, popr. budúce fanúšičky. Keď autorka avizovala, že chystá spin-off k sérii Off-Campus, potešila som sa. Veď kto by nechcel čítať o chlapcoch hokejistoch, ktorým zamotajú hlavy tie správne dievčatá? Navyše s postavami, ktoré sa nám mihli už v predošlej sérii... 

A tak som sa pustila do čítania. Avšak... ako som obracala stránky, zistila som, že sa až tak veľmi dobre nebavím. Dej mi prišiel miestami zbytočný, až nudný, miestami trochu trafený a iba málo chytľavý. Myslím, že hlavný problém bol v hrdinoch. Nešli k sebe. Nech sa snažili akokoľvek, proste k sebe nešli. (V skutočnom živote by si tí dvaja nikdy spolu ani nezačali.)

Fitz bol hokejista (to sa páči 👍), chlap ako hora (to sa tiež páči 👍), mal vypracované svaly (aj toto sa páči 💪), modernú vizáž drevorubača (to už sa veľmi nepáči 😟) a bol potetovaný (ani to sa až tak nepáči 😩). Pravdaže, vzhľad nie je dôležitý (no určite!), dôležitý je charakter, to, čo má chlapec vo svojom vnútri. Hm, ako ho opísať? Najlepšie ho vystihuje slovo - čudák. Hej, čudák. Fitz bol čudák. Navyše nerozhodný a nerozhýbaný. Mám radšej hrdinov, ktorí vedia, čo chcú a idú za tým, kým si to nevydobyjú. (A tým čo, mám na mysli srdce hrdinky 😊 ...len, aby bolo jasné.) 

Fitz bol akýsi nemrdom (cháp nemastný-neslaný). Aj by Summer chcel, aj by ju nechcel... lebo veď je taká povrchná - zaujíma ju len móda, a tiež prelietavá - pasú po nej všetci chlapi... 

Summer bola naopak dosť divoká dievčina. Zaťažená na seba samu. Sebavedomie jej nechýbalo a hoci pôsobila navonok tvrdo, bola citlivá. Fitza chcela (lebo to medzi nimi neuveriteľne iskrilo) aj nechcela (lebo sa o nej za jej chrbtom vyjadril, že je povrchná). Vedela, že o nej nemá vysokú mienku, no zároveň videla, že po nej túži. Základným problémom ich vzťahu bol nedostatok komunikácie. Na to, aká vedela byť Summer výrečná v mnohých sférach života, pri Fitzovi akoby stiahla chvost a čučala. Samú ma prekvapilo, že sa tí dvaja nakoniec dali dokopy 😀

Nuž, povahy hrdinov nevybrala autorka najlepšie. Úprimne, viac ma zaujímali vedľajšie postavy ako hlavné. A to sa mi už dlho nestalo. Ale, v podstate, je to pre autorku plus, pretože vďaka nim si človek kúpi ďalšiu jej knihu 😉 


Moje hodnotenie: ★★☆

Briar U
1. The Chase (Lov)
2. The Risk (Risk)
3. The Play (Hra)
4. The Dare


Ak máte radi Elle Kennedy, určite si prečítajte aj jej ďalšie knihy. Recenzie k nim nájdete tu:
Séria Off-Campus

Žiadne komentáre: