streda 15. októbra 2014

Život (nie) je román

 
Názov knihy: Život (nie) je román (2012) 

Autor: Adriana Krištofíková 

Vydavateľstvo: Motýľ

Počet strán: 160

Rok vydania: 2012



Klaudiin život šokujúco zmení nehoda syna a odhalenie manželovej nevery. Po rozvode a neúspešnom boji o druhého syna sa za pomoci sestier ocitne v Londýne ako šéfka študentskej agentúry. Vo víre veľkomesta sa snaží zabudnúť na minulosť a začína nový život: odmietne ponuku na sobáš s kariérnym diplomatom Petrom a neskôr prežije románik s bývalým študentom Tomášom. Následky však na seba nenechajú dlho čakať... 



Autorka Adriana pre mňa nie je neznáma, jej tvorbe fandím, no s touto knihou som mala trochu problém. Ponúkla mi veľké množstvo informácií zhustených na pár stránkach a to mi nevoňalo. Čitateľ sa nestačí stotožniť s postavou hlavnej hrdinky a kniha je už na konci. Zároveň mi príde nespravodlivé, že Klaudia prežíva dlhý časový úsek života iba na sto-päťdesiatke strán. Je to nefér voči literárnej postave... je to nefér voči čitateľovi, lebo nemá šancu si ju obľúbiť. 

A tak príbeh Klaudie ostáva len jedným z tých, ktoré človek prečíta, ale po dni - dvoch si už nepamätá o čom bol. Smutné? Žiaľ pravdivé.

Napriek tomu, že sama zabudnem, o čom kniha bola, nemožno jej uprieť pár zaujímavých myšlienok. Jednu pripájam na záver:
"...do tej istej rieky môžeš vstúpiť koľkokrát sa ti zachce, a je jedno, aké to bude druhý či stýkrát. Lebo aj keď to bude iné, môže to byť zase dobré, pekné, a keď aj nie, tak aspoň poučné."

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: