štvrtok 11. septembra 2014

Stráž ma, mafia nezabúda

 
Názov knihy: Stráž ma, mafia nezabúda (2011)

Autor:
Vita Jamborová
 
Vydavateľstvo: Motýľ

Počet strán: 208

Rok vydania: 2011





Bohdan, bývalý člen ukrajinského podsvetia, už nejaký čas žije na Slovensku. Pracuje pre piešťanského mafiána ruského pôvodu a je so svojím novým životom celkom spokojný. Všetko sa zmení, keď zistí, že niekto z jeho predchádzajúceho života po ňom ešte stále pátra. Minulosť, na ktorú by najradšej zabudol, sa vynorí nečakane a on si musí zvoliť medzi útekom a pomstou. Bohdan sa rozhodne pre pomstu. Okrem toho, aj keď nerád, musí chrániť Kovaľčukovu dcéru Valériu, ktorej inak hrozí istá smrť. Rozmaznaná mladá žena, pre ktorú bodyguard jej otca bol vždy len kusom nábytku, pochopí, že jej život teraz závisí len a len od jeho dobrej vôle. 


Trochu ťažšie sa mi do knihy začítavalo, avšak potom sa to celé "rozbehlo" a nedalo sa inak iba čítať, čítať a čítať. Až do samého konca. Kniha je akčná, pripomínala mi trochu gangsterské filmy. Patria k mojim obľúbeným a som rada, že sa čoraz viac objavujú aj v literatúre.

Je vidieť, že Vita pozná Ukrajinu ako svoju dlaň, pretože knihe nechýbajú verné opisy jednotlivých miest a obcí. Páčilo sa mi to prepojenie Slovenska a Ukrajiny. 

Rovnako sa mi páčil vzťah medzi Bohdanom a Valériou. Spisovateľka dlho nechávala čitateľa v napätí, ako to medzi nimi dopadne, obzvlášť po tom, ako prepájala útržky z minulosti so súčasnosťou. Bohdanova bohatá minulosť pomaly po dvanástich rokoch vyplávala na povrch... nečudo, že potom som, ja ako čitateľ, ostala plná očakávania, ako dopadne stretnutie s láskou jeho života po rokoch. Nuž, mohlo dopadnúť všelijako :-) A dopadlo to lepšie než v mojich predstavách.

Dej bol zaujímavo zamotaný, je vidieť, že si Vita dala záležať a s pointou sa poihrala. Kniha sa mi veľmi páčila. Zatiaľ to najlepšie, čo som od autorky čítala.

Moje hodnotenie: ★★★★★

Žiadne komentáre: