piatok 2. februára 2018

Vendeta

Z anglického originálu: Vendetta (2015)

Autor:
Catherine Doyle

 
Vydavateľstvo: Baronet


Český preklad: Zuzana Ľalíková
 

Počet strán: 320

Rok vydania: 2017



Pre Sofiu to malo byť iba ďalšie leto v Cedar Hill, kde pracuje v rodinnom bistre a stretáva sa s kamarátkou Millie. No potom sa do opusteného sídla nasťahovala talianska rodina s piatimi príťažlivými bratmi. Jednému z nich Sofia nedokáže odolať – a varovné znamenia si nevšíma. Prečo má Nicola stále odreté kĺby na rukách a prečo so sebou nosí vystreľovací nôž? A prečo jej jeho arogantný brat Luca nechce dovoliť sa s Nicom vídať? Čoskoro začnú vychádzať tajomstvá rodiny na povrch a Sofia nedobrovoľne odhalí aj nepríjemnú pravdu o svojej rodine. Ocitne sa vo vojne dvoch dynastií a bude si musieť vybrať...



Podľa tých ovácií na knihu som bola chvíľu na vážkach - čítať? Nečítať? Pretože už sa mi stalo niekoľkokrát, že som sa rozhodla čítať a bola som sklamaná a hovorila si, čo tí ľudia na tom chválili? V tomto prípade som nakoniec tiež neodolala a zvolila som si čítať. Nuž a... 

Po prvých kapitolách som si myslela, že knihu odložím do poličky a viac jej nebudem venovať ani pohľad. Podobne ladených kníh a tak slabo napísaných tu už bolo ojojój. A veru, nemala som záujem svoj drahocenný čas míňať na knihu, ktorá ma ničím neoslovila 😬

Keďže mi ale stále nešlo do hlavy, prečo je toľko ospevovaná, nedalo mi to a v čítaní som pokračovala. Isté je, že taliančina, ktorou hovorili súrodenci Falconeovci, bola tiež dôvodom, že som to s knihou nevzdala. A urobila som dobre. Lebo, kým začiatok sa vliekol... a tuším sa vliekol do dobrých 2/3 knihy 😖, posledná tretina to viac-menej vykompenzovala. Tá bola totiž famózna. Dej, ktorý sa dovtedy vliekol akoby ste sa zúčastnili slimačieho pochodu, sa razom zmenil a mali ste pocit, že ste uprostred akčného filmu. Bitky, únosy, úteky, strieľačky... všetko pekne poporade dej neuveriteľne oživili a zo sladkej romance spravili akčný thriller. 

Je pravda, že Sofie sa zahľadela do Nica a Nic do Sofie, ale verím tomu, že sa dievča lepšie porozhliadne a z piatich bratov sa rozhodne pre iného. Má len 17, takže jej nezazlievam, že z Nica odpadáva, no na môj vkus je ten chlapec ešte príliš mladý a prchký, nedokáže ovládať svoje vášne a to nie je u muža najlepšia vizitka. Osobne som si vychutnávala pasáže, v ktorých sa objavil Luca. Hoci pôsobil ako drsný chlapík, mal hlavu aj srdce na správnom mieste. Bol rozvážnejší, rozhľadenejší a múdrejší ako jeho bratia. Možno až na jeho dvojča, Valentina. 

No, keďže ide o trilógiu, verím, že Sofie postupne zistí, ktorý z talianskych bratov by sa k nej najlepšie hodil 😉
A áno, som zvedavá na pokračovanie. Napriek tomu nešťastnému začiatku. 

Moje hodnotenie: ★★★☆


Blood for Blood
1. Vendetta (Vendeta)
2. Inferno (Inferno)
3. Mafiosa (Mafiosa)

Žiadne komentáre: