pondelok 25. júna 2018

Mafiosa

Z anglického originálu: Mafiosa (2016)

Autor:
Catherine Doyle

 
Vydavateľstvo: Baronet


Český preklad: Zuzana Ľalíková
 

Počet strán: 376

Rok vydania: 2017



Sofie žije v nebezpečnom klamstve – pod ochranou obávaného mafiánskeho klanu sa snaží viesť normálny život. Táto pretvárka však nemôže trvať naveky. Jej srdce patrí mužovi, ktorý má narukách krv a Sofie sa stáva terčom znepriatelenej rodiny. Chce sa pomstiť tým, ktorí jej ublížili najviac. Dokáže za to ale zaplatiť najvyššiu cenu a stať sa mafiánkou?



Úprimne, z poslednej knihy trilógie som trochu sklamaná. Tá predchádzajca bola akčná, neustále sa čosi dialo, čitateľ ostával v napätí a k tomu sledoval rodiacu sa lásku medzi Sofie a Lukom. Ale tu... Tu už akoby autorka nemala veľmi čo povedať. Veľa akcie nám nedopriala. I keď na druhej strane, zamerala sa viac na pocity hrdinov. Predsa len, vziať do ruky zbraň a niekoho zabiť, na to potrebuje človek odvahu. A niekedy aj niečo viac. Pretože, keď si uvedomíme, že sme zabili - skutočne zabili živého tvora, hoc i nepriateľa, svedomie sa v nás okamžite ozve (alebo by sa aspoň malo).

Nech je táto rozprávka aká len chce, rátala som s tým, že Sofie nevystrelí (mám teraz na mysli jej vskutku prvú akciu, kedy jej Valentino povedal, koho má zabiť, akoby jej kázal vyradiť hnilé jablká od tým zdravých). No neskôr to už začalo byť trochu "cez čiaru" a dosť "mimo". Možno autorka sama nevedela ako smerovať knihu - a možno jej krivdím a vedela to až priveľmi dobre 😀 Na mňa to však už nepôsobilo čarovne. 

Podľa mňa dej zbytočne zamotala a zdramatizovala. 

Séria má tri časti, no pokojne by jej stačili aj dve. Stačilo by skrátiť prvú (pretože tá sa neuveriteľne vliekla) primiešať k nej niečo z druhej a nakoniec pridať časť z poslednej (stačil by len záver) 😄 Si trúfam takto przniť autorkino dielo, že? Nuž ale, potom by som bola ako čitateľka nadmieru spokojná. 

Catherine má talent, len si ho ešte musí poriadne vycibriť. Keď sa tak stane (po niekoľkých ďalších knižných vydaniach), rada si od nej niečo prečítam.

Moje hodnotenie: ★★★☆

Blood for Blood
1. Vendetta (Vendeta)
2. Inferno (Inferno)
3. Mafiosa (Mafiosa)

Žiadne komentáre: