nedeľa 27. marca 2011

Nov

Z anglického originálu: New Moon (2006)

Autor:
Stephenie Meyer 

Vydavateľstvo: Tatran

Preklad: Lucia Halová

Počet strán: 516

Rok vydania: 2008



Edward Cullen opustí Bellu a pre jej vlastné dobro sa s k nej už nikdy nepriblíži. Bude to, akoby “nikdy neexistoval”. Zmaže po sebe všetky stopy, ktoré by mohol zanechať. Isabella Swanová upadá do silných depresií a apatie, ktoré trvajú niekoľko mesiacov. S nikým sa nerozpráva a stále sa vnútorne zožiera. Z takýchto stavov ju nakoniec dokáže dostať len jediný človek – Jacob Black z rezervácie La Push.



Po prvom stretnutí s Twilight ságou, ktorým som bola sklamaná sa Steffy nemusí báť, že by som ju nedočítala celú. Druhé pokračovanie ma totiž dostalo. Viac-menej sú veci, ktoré sa mi nepáčili a to napríklad dôvod, pre ktorý Edward - alebo inak nazývaný krásny, krajší, najkrajší - Bellu opustil. Tým sa mi ako hlavný hrdina sprotivil ešte viac ako mi už sprotivený bol. Na druhej strane to dalo Steffy možnosť krásne rozpísať nešťastnú a zranenú dušu hlavnej hrdinky. A to bolo spravené, dovolím si tvrdiť, precízne a kvalitne. Naviac sa do deja viac zamotal Jacob Black, ktorý si získal moje sympatie.

Koniec knihy bol trochu teatrálny - áno, vrátil sa do deja Edward (hoci počas celej knihy bolo cítiť jeho prítomnosť, dokonca som mala pocit, že hlasy, ktoré v hlave Bells počuje, nie sú len výplodom jej fantázie, ale že Edward pri nej skutočne je a na konci knihy jej to aj povie).

Takže dojem z knihy - veľmi dobrý.

Moje hodnotenie: ★★★

Twilight saga
1. Twilight (Súmrak)
2. New Moon (Nov)
3. Eclipse (Zatmenie)
4. Breaking Dawn (Úsvit)

Žiadne komentáre: