piatok 8. decembra 2017

Svedok obžaloby

Z anglického originálu: Witness for the Prosecution (1933)

Autor: Agatha Christie
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Alexandra Ruppeldtová

 
Počet strán: 200

Rok vydania: 2017

 

Výber z poviedkovej tvorby. Hlavný hrdina titulnej poviedky Leonard Vole je obvinený z brutálnej vraždy Emily Frenchovej, o štyridsať rokov staršej dámy, ktorá bola doňho zaľúbená a odkázala mu celý majetok. Vole však dúfa, že mu alibi na čas vraždy potvrdí jeho krásna manželka Romaine, záhadná, osudová žena… O kvalite poviedky svedčí i fakt, že bola dvakrát sfilmovaná – prvý raz ešte v roku 1957 s Marlene Dietrichovou v roku 2016 britská stanica BBC uviedla rovnomenný dvojdielny televízny film. 
Ostatné mini detektívky v tomto výbere ponúkajú tie najrozličnejšie zápletky i prekvapivé rozuzlenia a sú zaľudnené množstvom viac či menej bizarných postáv, medzi ktorými nechýba ani slávny Hercule Poirot.


Táto útla knižočka v sebe obsahuje až 11 príbehov. Môžete ich čítať naraz, no môžete si ich dávkovať postupne. A vychutnávať. Ako ja. Každý deň iný príbeh, každý deň nová Agata. Veď uznajte sami, kedy máte príležotosť stráviť jedenásť dní v spoločnosti kráľovej detektívok?

V obsahu sa spomína, že v poviedkach nechýba ani slávny belgický vyšetrovateľ Poirot. A ako som čítala jednu poviedku za druhou, stále som čakala, kedy na mňa "vyskočí". Nakoniec to urobil, i keď som myslela, že to bude častejšie. V každom prípade, na príťažlivosti a pútavosti príbehov jeho absencia vôbec nemala vplyv. Naopak, každý príbeh mal svojich hrdinov a že boli rozmanití, o tom nemôže byť vôbec pochýb!

Prekvapilo ma (čo teda nemuselo, veď kráľovná!!!), že Agata dokázala aj v tak krátkom útvare podať skvelý výkon. Zamotať dej, vykonštruovať pointu... väčšinou bol fakt problém uhádnuť kto je vrah. Zamotala to proste skvele. Je vidieť, že Agata písaniu rozumela, obzvlášť v detektívnom žánri bola ako ryba vo vode. 

Ťažko k tomu dodávať viac. Preto, ak ste milovníci klasickej detektívky, chcete si vyskúšať postreh, alebo len tak si tipnúť vraha, poprípade máte málo času na čítanie, potom je táto kniha ako stvorená pre vás.
 
Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre: