utorok 19. novembra 2013

Prachy pani Schwarzovej

Názov knihy: Prachy pani Schwarzovej (2012)

Autor: Karin Krausová

Vydavateľstvo: Evitapress

Edícia: Evitovky

Počet strán: 264

Rok vydania: 2012


Karolína Seifertová sa dostáva k veľkému balíku peňazí. Jej doterajší život chudobnej dievčiny z dediny sa náhle zmení. Spoznáva život bohatých a vychutnáva si ho plnými dúškami. Napriek peniazom ju neustále mátajú sny, v ktorých sa pani Schwarzová dožaduje svojich peňazí...




Knižka mala veľmi dobrý rozbeh. Úvahy Liny už v úvode sľubovali príjemné počítaníčko. No príjemné ostalo iba do necelej polovice knihy, kedy sa hlavná hrdinka dostala k peniažkom po pani Schwarzovej. Nasledovali totiž pasáže, ktoré mali množstvo dier a skákanie od jednej veci k druhej knihe tiež veľmi nepridalo na pútavosti... a aký šok na mňa čakal, keď som sa dostala ku kapitole, ktorá rozbehnutý dej posunula náhle a nečakane o päť rokov ďalej! (Musela som sa vrátiť o stranu späť a pozrieť sa na jej číslo, v domnienke, že knihe chýbajú nejaké strany... na moje počudovanie - po obzretí zhora, zdola, spredu, zozadu - som zistila, že nechýbali!)

Zvyšok išiel poriadne dolu z kopca :-( Jediné, prečo som knihu dočítala bola túžba dozvedieť sa, či sa Line podivuhodný spôsob získania peňazí prepečie (čo v podstate oceňujem a autorke kvitujem, pretože vďaka tomu som knihu neodložila nedočítanú). 

Potešilo ma tiež, že autorka dopriala hrdinke nočné mory. Sny, v ktorých Linu navštevovala pani Schwarzová boli totiž jasným dôkazom toho, že ju - za to, čo spravila -, riadne hrýzlo svedomie. Spravilo to z nej ľudskú bytosť :-)

Autorka ostáva verná humoru, ktorý poznáme z jej predchádzajúcich kníh. Nedá mi nepodeliť sa s vami o myšlienku, na ktorej som sa pobavila najviac:
"Na svete existujú iba dvaja perfektní muži. Jeden je už mŕtvy a druhý sa ešte nenarodil."

Konečný verdikt: keby som knihu nečítala, vôbec by som si to nevyčítala.

Moje hodnotenie: ★★☆

Žiadne komentáre: