pondelok 13. marca 2017

Pekáč buchet

 
Z českého originálu: Pekáč buchet (2014)

Autor:
Kateřina Petrusová
 
Vydavateľstvo: Fragment

Počet strán: 160

Rok vydania: 2014




Je možné, aby dvaja úplne odlišní ľudia spolu fungovali? Ona, Klára Novotná, redaktorka ženského časopisu, expertka na varenie. On, Matouš Kopřiva, adrenalínový športovec. V lete lezie po horách, v zime po zamrznutých vodopádoch. Stačilo jediné bodnutie od včely, následná prudká alergická reakcia, a bolo. Náhoda ich spojila dohromady a potvrdila dve ľudové múdrosti: láska prechádza cez žalúdok a láska hory prenáša.


Kateřino, Kateřino, cos to, ´sím tě, napsala? Som O H R O M E N Á! 

Som milo prekvapená z tejto autorky a som nesmierne rada, že sa mi do rúk dostala jej tvorba. Lebo keby nie, bola by som mimoriadne ochudobnená. 

Bolo to vtipné, romantické, hravé, iskrivé, šteklivé, veselé. Ako som knižku otvorila, už som ju z rúk nepustila. Nedalo sa. Proste sa ne-da-lo. Kateřina píše pútavo, ľahko, dynamicky a neskutočne dobre sa to číta. Sadol mi jej humor. Kláru som milovala od prvej chvíle, od jej prvého receptu, od jej prvého trapasu... Bola chytrá, krásne ironicko-sarkastická... taký polepetko. 

A Matouš bol proste Matouš. Krásny, známy, sebavedomý a Klárin úplný opak. Milujem, keď sa v príbehoch priťahujú dvaja, čo sú ako deň a noc. A títo dvaja presne takí boli. 

Kniha je postavená na výborných dialógoch. Chechtala som sa od začiatku až... no na konci mi veru nebolo veľmi do smiechu, napriek tomu môj dojem z knihy to neznížilo. 

Perfektná oddychovka; parádna jednohubka.  

Stopercente som ju nečítala poslednýkrát. 

Moje hodnotenie: ★★★ 

Žiadne komentáre: