utorok 17. júla 2018

Studený výstrel

Originál: Cold Shot (2016)

Autor:
Dani Pettrey
 
Vydavateľstvo: i527.net

Preklad: autor neuvedený
 

Počet strán: 288

Rok vydania: 2018



Griffin McCray a jeho traja najlepší priatelia si celý život naplánovali už na univerzite. Griffin a Luke Gallagher sa pridajú k baltimorskej polícii, Declan Grey sa stane riaditeľom FBI a Parker Mitchel kriminalistickým technikom. Ale tesne pred promóciou Luke zmizne a ich svet sa zrúti a priateľstvo rozpadne. V súčasnosti sa stal Griffin strážcom parku v Gettys­burgu. Jeho pokojný život naruší nález kostry. Griffin sa chce prípadu rýchlo zbaviť, ale očarujúca forenzná antropologička Finley Scottová nájde dôkazy, že vrahom je elitný ostreľovač. Prípad prevezme agent FBI Declan Grey. Griffin si uvedomí, že zhubnej špirále zločinu, nebezpečenstva a vraždy sa vyhne len vtedy, keď sa vysporiada s najtemnejšími morami svojho života.


Studený výstrel je prvou knihou z novej série od Dani Pettrey, ktorú nám prináša vydavateľstvo i527.net. Potešilo ma, že vydavateľstvo pokračuje vo vydávaní kníh tejto autorky. V každej z nich totiž spája moje obľúbené žánre - trocha detektívky s trochou romantiky. Keďže autorka patrí k spisovateľom, ktorých označujú za kresťanských, nechýba v jej knihách zmienka o Bohu. Jej postavy sú často silne veriace (ak vo svojej viere poľavili, tak ju v sebe znova objavia) - čo však neznamená, že by po jej knihách nemohli/nemali siahnuť ateisti. Naopak. Vieru v Boha opisuje Dani nenásilným spôsobom a nikomu ju nevnucuje.

Po tom, ako som knihu dočítala a išla ju hodnoti na goodreads, ostala som prekvapená, koľko má tento román nadšencov. Pretože ja som z neho až taká unesená nebola. 

Námet bol výborný - štyria priatelia, medzi ktorými od detstva vzniklo silné puto. Zdalo sa, že ich vzájomné vzťahy pretrvajú večnosť, avšak niečo sa pokazilo... 

Prvý príbeh otvára Griffin. Bývalý ostreľovač, ktorý je v súčasnosti strážcom parku, v ktorom sú pochované ostatky vojakov. Pri bežnej prehliadke v noci narazí na mŕtvolu, ktorá nemá nič spoločné s ostatkami z obdobia Občianskej vojny. Griffin nemá záujem riešiť tento prípad, no keď Finley, forenzná antropologička, zistí, že obeť zavraždil ostreľovač, nie je mu všetko jedno...  a v podstate je do vyšetrovania chtiac-nechtiac zapojený.

Pri prípade sa stretáva so svojími bývalými kamarátmi (okrem jedného, Luka, ktorý zmizol a oni netušia kam ani prečo) - a nie je to vždy príjemné stretnutie. Napätie, ktoré medzi mužmi vládne, by sa dalo krájať. Emócie sú silné, a hoci sa čitateľ od nich veľa nedozvie, mnohé si vie domyslieť, vďaka Daniným opisom. 

Griffin je ako väčšina hrdinov, aj on si nesie na chrbte svoj kríž, ktorý postupne pred čitateľom odhaľuje. Popri tom sa zamiluje do Finley... 

Ach, Finley. Neviem prečo, ale Finley mi bola veľmi nesympatická. Nebola to hlavná hrdinka, akú by som si predstavovala. Neviem prečo, nevedela som si k nej nájsť cestu. (Našťastie som ju včas prestala hľadať; prestala som riešiť to aká je a zamerala sa na príbeh - aby som si čítanie mohla užívať.) 

Román bol fajn, správnym spôsobom začal novú sériu príbehov, ktoré prinesú ďalšie diely. Veľa načrtol, mnoho nechal nevypovedaného... rada si prečítam/rada odhalím ďalšie tajomstvá, ktoré medzi sebou štyria kamaráti majú. A ešte radšej zistím, kam sa stratil Luke Gallagher.

Moje hodnotenie: ★★★☆

Chesapeake Valor
1. Cold Shot (Studený výstrel)
2. Still Life
3. Blind Spot
4. Dead Drift  


Prečítajte si tiež recenzie ku knihám z Aljašskej série

Žiadne komentáre: