pondelok 12. novembra 2012

Ema

Názov knihy: Ema (2010)

Autor: Soňa Rebrová 

Vydavateľstvo: Evitapress

Edícia: Evitovky

Počet strán: 264

Rok vydania: 2010


Ivana Simonová žije spokojným a vyrovnaným životom a dokáže si ho vážiť - má staršiu dcéru Vanesu z prvého manželstva a malú Emku s novým partnerom Kamilom. So všetkým jej pomáha jej mama. Obyčajné všedné šťastie sa otrasie v základoch, keď trojročnému dievčatku objavia nádor na mozgu. Pre Ivanu sa domovom stáva detská onkológia a najbližšími ľuďmi personál nemocnice. Priatelia sa diagnózy jej dcérky desia a jeden po druhom ju opúšťajú.



Príbeh sa opiera o skutočné udalosti, o reálne osudy umierajúcich detí a ich rodičov. Táto veta pre mňa automaticky znamená stop. Pretože na čo čítať o tom, čo sa stalo alebo sa deje vôkol nás, keď to máme denne na očiach? Ku knihe sa utiekam, pri knihe si chcem oddýchnuť, pri knihe chcem snívať. Obzvlášť, keď tie skutočné príbehy končia smutne. A tento smutne končí :-(

Napriek tomu mi to nedalo, nakukla som do knihy a... už ma nepustila. Strávila som pri nej niekoľko hodín a spolu s hlavnou hrdinkou prežívala celý jej príbeh - taký reálny, taký smutný. 

Veľmi dobre napísané dielo, silný a emotívny príbeh, citlivo napísaný; predpokladám, že spisovateľka sa pri jeho písaní veľa naplakala.

Kto má rád reálne príbehy, Emu by určite nemal prehliadnuť. Aby ste dlho nehľadali po internetových kníhkupectvách, pripájam link na ABC Knihy.  

Moje hodnotenie: ★★★

Žiadne komentáre: