pondelok 25. septembra 2017

Milenec jen můj

Z anglického originálu: Lover Mine (2010)

Autor:
J. R. Ward

Vydavateľstvo: Baronet


Český preklad: Jana Pacnerová

 
Počet strán: 640


Rok vydania: 2011



ôsmy diel románového cyklu Bratstvo čiernej dýky.
John Matthew musel prejsť dlhú cestu, kým ho našli ľudia, ktorí v ňom spoznali jeho upírsku podstatu skôr ako o nej tušil on sám. Nikto však nepozná ani jeho minulosť, ani jeho pravú identitu. Osobná pomsta zavedie Johna do najzúrivejších bojov. A keď sa jeho spolubojovníčka Xhexania ocitá v ohrození, vkladá do jej oslobodenia celé srdce. Xhex, ktorú John priťahuje, však nechce podľahnúť citom, pretože už raz stratila milenca. No osud jej ukáže, že ich spojenie je nevyhnutné.
...citům neporučíš, a není to vina tvoje ani toho druhého, jsou-li jednostranné. Tak to prostě... je.
Matthew je hrdinom ôsmej časti siahodlhej série Bratstva čiernej dýky. Na jeho príbeh som sa tešila, pretože po Rehvengeovi a Zsadistovi patril medzi mojich obľúbencov. A aj keď som spočiatku veľmi nefandila jeho spojeniu s Xhex (pretože podľa opisov z predchádzajúcich dielov som ju mala zafixovanú v predstavách ako mužatku - niečo v štýle Brienny z Hry o tróny, len s čiernymi vlasmi). Nakoniec však dievčina nebola až taká "mužná" ako sa pôvodne javila. A to je iba dobre.

Páčilo sa mi, že autorka v tomto prípade spravila z Xhex ženu, ktorá pôsobí navonok ako - poviem to drsne - chlap. Proste je tvrdá, nekompromisná, tvrdohlavá, svojská a neústupčivá vo svojom konaní, no vo svojom jadre, niekde tam hlboko a ďaleko v srdci je to citlivá, romantická (no, to som trochu prehnala, romantická nebude celkom to správne slovo) duša. Jednoducho niekde tam hlboko v sebe ukrýva človečinu. 

Ako čitateľka som tušila, že Xhex má pre Johna slabosť, že ho miluje, no museli sme si počkať, kým na to prišla aj ona sama. Predtým sklamaná láskou sa už viac nechcela zamilovať, aby nemusela prežívať to, čo kedysi prežila. No nakoniec ju láska aj tak prevalcovala. Veď sami uznajte, kto by odolal krásnemu modrookému Johnovi Matthewovi? 😍 O to by som sa ani nepokúšala 😊

A John bol neskutočný. Miloval ju aj za cenu toho, že jeho city nikdy nebude opätovať. Bol s tým nadobro zmierený. Nič neočakával, nič nebral, iba dával. Robil všetko pre to, aby jej pomohol... 

Wardová nám opäť ukázala, že je majsterka slova. Dej bol pútavý, nedokázala som sa od knihy odtrhnúť - ani za cenu štípajúcich a páliacich očí. Okrem romantickej linky ponúkla čitateľovi aj výbornú akciu s poriadnou dávkou fantasy. Proste sa táto kniha nedala pustiť z rúk. Majstrovstvo jej písania, jej vykonštruovania deja, má na mňa magický účinok. Páčilo sa mi ako opísala Matthewove city ku Xhex, jeho strach o ňu, jeho odhodlanie ju nájsť za každú cenu. 

Taktiež nám v deji zase podsunula aj príbehy ostatných členov bratstva, čo sa mi páči, pretože vďaka tomu vieme, akým spôsobom ďalej fungujú/žijú. A tentoraz ma určite najsamviac zaujala dvojica Matthewových najbližších priateľov - Qhuinna a Blaya.


Moje hodnotenie: ★★★★★
Black Dagger Brotherhood
  1. Dark Lover (Milenec z temnot)
  2. Lover Eternal (Milenec z věčnosti)
  3. Lover Awakened (Probuzený milenec)
  4. Lover Revealed (Nalezený milenec)
  5. Lover Unbound (Nespoutaný milenec)
  6. Lover Enshrined (Vyvolený milenec)
  7. Lover Avenged (Pomstěný milenec)
  8. Lover Mine (Milenec jen
můj) 
  9. Lover Unleashed (Milenka pout zbavená)
10. Lover Reborn (Znovuzrozený milenec)
11. Lover At Last (Vytoužený milenec)
 

12. The King (Král)
13. The Shadows (Prokletý milenec) 
14. The Beast (Bestie)
15. The Chosen (Vyvolená)
16. The Thief (Zloděj)
17. The Savior (Spasitel)
18. The Sinner

Žiadne komentáre: