piatok 14. marca 2014

Keby som bola tebou

Z anglického originálu: If I Were You (2012)

Autor:
Lisa Renee Jones
 
Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Lujza Lotková
 

Počet strán: 280

Rok vydania: 2013



Sare McMillanovej sa náhodou dostane do rúk denník akejsi Rebeccy Masonovej. Neodolá, nakukne doň a nájde v ňom šteklivé opisy ľúbostnej aféry s neznámym mužom. Nemyslí už na nič iné, vášnivé, no drsné erotické scény ju celkom opantajú. Zrazu sa však záznamy v denníku končia a ona sa rozhodne vypátrať, čo sa s Rebeccou stalo. Stopy ju zavedú do galérie, kde spoznáva dvoch príťažlivých mužov - šéfa Marka Comptona a maliara Christophera Merita. Ktorý z nich je tajomným milencom z denníka? 


Knižku mi posunula moja kamarátka, ktorá ju ospievala až do nebies. Na mňa však taký dojem neurobila :-( 

Podľa obsahu by sa zdalo, že sa celý dej točí okolo Rebeccy a drsného sexu. Nie je to tak. Pátranie po Rebecce je akoby zásterkou pre to, čo sa v knihe deje - hlavná hrdinka Sara sa pátraniu po dievčine venuje v úvode, vďaka čomu sa dostáva do galérie, v ktorej dievčina pracovala a Sara získava jej miesto, a neskôr zase až v závere. Po dočítaní knihy však zistíte, že sa v pátraní neposunula ani o piaď...

Aj keď musím uznať, že sa číta ľahko, Lisa Renee netrápi čitateľa zdĺhavými opismi, ani veľkými emočnými výlevmi hrdinov. Kniha ponúka pútavý príbeh, ktorý je miestami veľmi napínavý a plný tajomna. No nepáčilo sa mi, ako sa hrdinka bezprostredne podriaďovala Chrisovej vôli, ani ako si to odôvodňovala. Mohla byť viac vzpurnejšia, odvážnejšia, akčnejšia. 

V každom prípade, keď budete čítať Keby som bola tebou, určite budete chcieť čítať aj pokračovanie Sama sebou. Keď už pre nič iné, tak kvôli tomu, aby ste zistili, čo je s Rebeccou.

Moje hodnotenie:

Inside Out
1. If I Were You (Keby som bola tebou)
2. Being Me (Sama sebou)
3. Revealing Us (Jedine s ním)
4. No in Between (Žiadne tajomstvá)
5. I Belong to You

Žiadne komentáre: