piatok 9. októbra 2015

Tajnosti pobláznenej baby


Názov knihy: Tajnosti pobláznenej baby (2015) 

Autor: Helena Murčeková

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 256

Rok vydania: 2015



Olívia s Matejom sú dvojčatá. Všetky kamošky jej závidia skvelého brata, lenže Maco je prehnane starostlivý. Olívia sa ho snaží presvedčiť, aby sa konečne stiahol z pozície Veľkého brata, a Maco akosi rýchlo súhlasí. Žeby preto, lebo úlohu ochrancu prevzal jeho najlepší priateľ Jakub? Kým Maco sa teší na sestrine a priateľove slovné súboje, Olívii nie je všetko jedno. Posledné, čo potrebuje, je mať na krku chalana, do ktorého je beznádejne zaľúbená! Vzťahy sa komplikujú, hormóny sa búria a Olívia si želá jediné: trochu menej vzrúša a trochu viac nudy. Ibaže tajnosti a nuda nejdú dokopy...


Som očarená. Už dlho sa mi nestalo, že by som si vychutnala knihu tak ako túto (obzvlášť z YA/NA). A k tomu od Slovenky!!! Helena Murčeková je zatiaľ v literatúre nováčik, no v mojej mysli ostane vrytá už navždy. Aký kúsok predviedla v tejto knihe, to sa len málokomu podarí. 

Čítanie to bolo na jeden dúšok! Lahodné, príjemné, hrejivé, iskrivé... jedným slovom výborné. Niekoľkokrát som sa aj poriadne nahlas zasmiala. Poriadne nahlas.

Helena ma svojou knihou vrátila do čias strednej školy, konkrétne maturitného ročníka a že to bolo v mojom prípade veľmi veľmi dáááávno (ani prsty na rukách mi nestačia, aby som spočítala roky, ktoré odvtedy uplynuli) radšej pomlčím. Napriek tomu som si to užila aj v tomto veku.

...zlomené srdcia patria k puberte rovnako ako vyrážky.  

Hlavná hrdinka je vskutku pobláznené dievča. So svojimi dvoma najlepšími kamarátkami Radkou a Teou riešia klasické babské veci. Hľadajú svojho vysnívaného Jacka alias princa, pána P, pána Božského... Olívia už dlho tajne miluje Macovho kamaráta a spoluhráča Jakuba. Jej láska vyjde na povrch akonáhle Jakuba nečakane/náhle pobozká na chate. Tým, že jej bozk opätuje -viac ako ochotne- rozpúta kolotoč bláznivých udalostí, ktoré nasledujú. Oliv rieši mnoho vecí - ide o vzťah? Nejde? Povedať to kamoškám? A čo na to jej veľký brat? 

Kniha nemá hluché miesto. Dialógy sú trefné, dokresľujú charaktery postáv. Veľmi sa mi páčilo ako autorka vykreslila súrodeneckú lásku. Maco a Žužu (ako Olíviu volá jej brat) sú dvojčatá, čo cítiť z každého ich gesta, slova. A niektoré výrazy, ktoré autorka v knihe použila mi pohladili dušičku a vyvolali úsmev na perách. Veď v ktorej knihe teraz nájdete slová ako: bloncka, hetéry, návrativšiu?

Taktiež je zaujímavé prostredie, v ktorom sa dej odohráva. O basketbalistoch sa veru málokde dá dočítať. 

Vysvetli mi, ako sa dá stratiť topánka.

Ešte teraz sa smejem, keď si spomeniem na niektoré momenty z knihy. Čo ma trochu iritovalo, bola angličtina, v ktorej spolu hovorili hlavné postavy. Nuž ale to k dnešnej generácii patrí, takže nemám ju prečo vyčítať. 

Čo dodať na záver? Viem, že sa budem opakovať, ale nedá mi - kniha je fantastická! Helenka, len tak ďalej! 

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: