utorok 18. marca 2014

Úteky

Názov knihy: Úteky (2013)

Autor: Zuzana Šedá 

Vydavateľstvo: Ikar

Edícia: Príbehy z kabelky

Počet strán: 224

Rok vydania: 2013



Vysokoškoláčka Terézia chce pôsobiť bohémsky bezstarostne. Touto hrou nechce oklamať len svoje okolie, ale predovšetkým seba. Miluje spolužiaka Šimona, ktorý však svoju pozornosť venuje viacerým dievčatám. Keď to Tereza zistí, je už neskoro. Bolesť zo sklamania by možno časom pominula a Tereza by si z mysle vygumovala minulosť. Vzťah so Šimonom však nezostal bez následkov a Tereza je postavená pred vážne rozhodnutie, pred ktorým sa ujsť nedá. V ťažkých chvíľach je jej oporou Leo – spolubývajúci a zároveň priateľ z detstva. Paradoxne je aj takmer jediným spojením s minulosťou, pred ktorou sa Tereza snaží uniknúť...


Z tejto knižky som bola dosť sklamaná. Autorka používala jazyk, s ktorým som sa nie a nie stotožniť - čítanie tak pre mňa nebolo hladké, plynulé, lež veľmi ťažké. 

Kniha je písaná v prvej osobe, takže čitateľ má možnosť zoznámiť sa s myšlienkovými pochodmi hlavnej hrdinky, s jej názormi na udalosti, ktoré sa vôkol nej dejú, a v neposlednom rade s jej vnútorným svetom. Nebolo by to na škodu, takéto veci sú v knihách vždy veľmi vítané, pretože nám odkrývajú charakter postavy.

Hrdinka ma však nedokázala ničím zaujať, ničím upútať. Jej -použijem na to český výraz- roztěkané myšlienky boli mnohokrát neprehľadné. Často preskakovala z témy na tému, kládla si zbytočné otázky a celkovo mi jej správanie sa vyznelo ani -násťročnej dievčiny a nie vysokoškoláčky :-( Často som sa medzi vetami doslova strácala!

Knihu v žiadnom prípade neodsudzujem, a myslím si, že skôr zaujme mladšie ročníky odo mňa... ja som sa ňou jednoducho len ťažko prehrýzala :-(

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: