pondelok 10. marca 2014

Tri kroky do pekla

Názov knihy: Tri kroky do pekla (2013)

Autor: Miroslava Varáčková 

Vydavateľstvo: Evitapress

Edícia: Srdcovky

Počet strán: 280

Rok vydania: 2013


Kristína Fabianová je navonok tínedžerka ako hociktorá iná. Skrýva však tajomstvo, s ktorým sa nedokáže nikomu zdôveriť. Ktoré ju rozleptáva, ničí. Proti ktorému je ona bezmocná a ostatní sú slepí...


„Tri kroky. Presne toľko ich musel spraviť otec, aby sa dostal odo dverí k mojej posteli. Pri prvom som zatajila dych. Pri druhom mi začali v hlave víriť zúfalé prosby o zázrak. Tretí ma obral aj o posledné zvyšky nádeje.
To, čo zvyčajne nasledovalo, môžem pokojne nazvať peklom.“

Už len samotný úvod knihy vyvoláva v človeku zimomriavky pri predtuche, čo myslela pod názvom knihy autorka. A rozmýšľate - ako Hamlet s lebkou v ruke a slovami Byť či nebyť? - čítať či nečítať? A verte, že sa ani nenazdáte a vy už čítate. Po prvé preto, že sa chcete uistiť vo svojej predtuche a po druhé preto, že sa v nej uistiť radšej nechcete.

Musím priznať, že Mirka si vybrala na knihu ťažkú tému. No som rada, že vôbec našla odvahu chopiť sa jej/ že v sebe našla ten dar napísať ju tak ako ju napísala. Bez okrás, bez zbytočných pátosov, bez subjektívnych názorov - ale pútavo a čitateľsky lákavo, prosto zvládla to na výbornú.

Kniha nemala žiadne hluché miesta, je vidieť, že autorka už má čo-to odpísané. Jej štýl je čistý, hladký, príjemný. Sama som ostala prekvapená ako ma ním vtiahla do deja a celú pohltila. 

Príbeh ponúka pre čitateľa množstvo emócií - od zhnusenia cez zahanbenie až po nádej a radosť. 

Spisovateľka píše knihu v prvej osobe. Hlavnou hrdinkou je iba sedemnásťročné dievča, ktoré miesto toho, aby sa trápilo typickými "problémami" tínedžerov, sa musí vysporiadať s jedným obrovským neobyčajným problémom.

Kvôli tomu, čo sa jej stalo (a čo sa jej vlastne celý čas deje), si k telu nikoho nepripúšťa. Jedinú oporu má v kamarátke Simone a neskôr v spevákovi Marekovi. Marek nie je chalan ako každý - Tina ho priťahuje a napriek tomu, aké prekážky mu sama hádže do cesty, musím mu prirátať k dobru to, že sa tak ľahko nevzdá a nestiahne zo scény...

Kniha je jedným slovom - n e z a b u d n u t e ľ n á !

Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre: