štvrtok 6. marca 2014

Dublin Street

Z anglického originálu: On Dublin Street (2013)

Autor:
Samantha Young
 
Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Jozef Klinga
 

Počet strán: 336

Rok vydania: 2013



Jocelyn Butlerová sa roky skrývala pred vlastnou minulosťou. Teraz nastal čas odhaliť pred svetom trpké tajomstvá... Joss, ako ju všetci familiárne volajú, sa rozhodne ujsť pred spomienkami na tragické udalosti a presťahuje sa zo Spojených štátov do Škótska. Keďže sa tvrdohlavo vyhýba blízkym vzťahom, nikto netuší, aký veľký žiaľ v sebe dusí a ako musí dennodenne bojovať so svojimi démonmi. Samotársky život jej dokonale vyhovuje – kým sa nenasťahuje do nového bytu na Dublin Street a nespozná Bradena Carmichaela, ktorý otrasie jej zdanlivo nedobytným svetom. 
Braden vždy dostane, čo chce. Je úspešný, bohatý, neskutočne príťažlivý – a odhodlaný dostať Joss do postele. Keď zistí, že ju predstava vzťahu desí, navrhne jej, aby uzavreli dohodu, ktorá uspokojí ich spaľujúcu sexuálnu príťažlivosť. No tvrdohlavému Škótovi ich posteľné hry nestačia a Joss spanikári. Predstava, že niekto prenikne do útrob jej duše, je pre ňu neprípustná.


Veľmi silný a veľmi pekný príbeh o tom, ako hlavná hrdinka postupne otvára svoju dušu a srdce, a začína opäť veriť - poviem to tak klišéovito - v lepší zajtrajšok :-) a zároveň sa učí nanovo ľuďom dôverovať a púšťať si ich bližšie "k telu".

Knihu som iba ťažko púšťala z rúk, zaujímalo ma ako sa vzťah Joss a Bradena vyvinie, a hoci som vedela, že určite skončí šťastne, predsa len som sa o tom musela na vlastné oči čo najskôr presvedčiť :-) 

Samantha úžasne vystupňovala príťažlivosť medzi hlavnými hrdinami a aj keď dej navonok pôsobí okúkane/opoužívane/otrepane, dokázala ho oživiť a podať tak pútavo, že ste sa od neho nemohli odtrhnúť ani na minútu. A ak predsa (ako ja, pretože práca sa sama neurobí :-) ), tak ste si počas dňa premietali všetko, čo ste dovtedy mali prečítané a špekulovali nad pokračovaním. Priznám sa, mám rada tieto špekulácie a dohady o tom, ako kniha bude pokračovať. A nie je nič lepšie, ako keď potom pri čítaní zistím, že nie tak dej pokračuje, ako som si predstavovala, ale oveľa lepšie! :-D

Jediné, čo by som knihe vytkla bol jej preklad. Nebol zlý, to nie, no nejako nijako som sa nedokázala stotožniť s Bradenovým oslovovaním Joss - pusa. Jednoducho mi to nešlo na "oči". 

Takže, kto ste ešte nečítali, banujte! Lebo sa FAKT oplatí ;-) Ja už sa začínam tešiť na ďalší spisovateľkin kúsok - London Road. Ten by mal svetlo sveta uzrieť už v apríli.

Moje hodnotenie: ★★★

On Dublin Street 
1. On Dublin Street (Dublin Street)
2. Down London Road (London Road)
3. Before Jamaica Lane (Jamaica Lane)
4. Fall From India Place (India Place)
5. Echoes of Scotland Street (Scotland Street)
6. Moonlight on Nightingale Way
(Mesačné svetlo na Nightingale Way)
 

Žiadne komentáre: