piatok 30. marca 2018

Tragédia v troch dejstvách

Originál: Three Act Tragedy (1934)

Autor: Agatha Christie
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Lenka Cinková

 
Počet strán: 200

Rok vydania: 2018



Keď na večeri, ktorú pre svojich priateľov zorganizuje bývalý herec sir Charles Cartwright, ktosi otrávi reverenda Babbingtona, nik nechápe, ako sa to mohlo stať. Kto by mohol chcieť ublížiť obľúbenému kňazovi? Na scénu prichádza Hercule Poirot, no ani jemu sa nepodarí zabrániť ďalšej vražde, pri ktorej príde o život priateľ sira Charlesa doktor Bartholomew Strange. A krátko nato jednej z pacientok doktora Strangea niekto pošle otrávené bonbóny. Tri úmrtia, ktoré na prvý pohľad nijako nesúvisia, poriadne potrápia Poirotove malé sivé bunky…



Tragédiu v troch dejstvách som prečítala na dve posedenia. Dve preto, lebo som sa popri čítaní potrebovala najesť 😆 Ide o veľmi pútavé, ľahké a príjemné čítanie. Nakoniec, ako vždy, pokiaľ ide o romány z pera kráľovnej anglickej detektívky.

Príbeh bol rozdelený na tri dejstvá a autorka to vymyslela bravúrne, pretože počas čítania ste mali pocit, že čítate/sledujete divadelnú hru.

Trochu ma zarazilo, že súkromný detektív Poirot sa v románe vyskytuje iba málo. Dej viedli sir Charles a pán Satterthwaite. Oni dvaja sa spoločne snažili zistiť, kto zavraždil farára Babbingtona a doktora Strangea. Boli plne presvedčení, že ide o vraždu. A o tejto svojej domnienke presvedčili aj belgického detektíva. A ten vraždu vyšetril v poslednom dejstve so všetkou gráciou 😉

Je samozrejmosťou, že počas čítania sa snažím hádať, kto je vrah. Tentoraz bolo zaujímavé, že som si ho dobre tipla hneď na prvýkrát. Napriek tomu, že som si ním počas celého čítania nebola celkom istá, žiadnu inú osobu som ako vraha neoznačila. A hoci som uhádla, kto spáchal dvoj- vlastne až trojnásobnú vraždu, prekvapil ma vrahov motív. Agatha mala príbeh veľmi dobre premyslený. 

Kniha sa čítala veľmi dobre. Milovníci klasickej detektívky by si ju rozhodne mali zaradiť medzi literatúru, ktorú si plánujú tento rok prečítať 😉

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: