štvrtok 15. januára 2015

Neznámych nemiluj


Názov knihy: Neznámych nemiluj (2011) 

Autor: Lucia Sasková  

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 

Počet strán: 192

Rok vydania: 2012, 2017



Príbeh mladého dievčaťa, ktoré žije v istom slovenskom meste. Pokojne by však mohlo žiť vedľa vás, a možno aj žije – alebo je to dokonca váš príbeh. Len ste nenašli odvahu alebo nemáte talent na to, aby ste ho dali na papier. Lucia to zvládla vynikajúco. Hrdinka jej knižky znova žije naplno a užíva si každý deň. Ak ste prežili to, čo ona, môže vám práve táto kniha pomôcť vrátiť sa do normálneho života.


Hrdinka prežije traumatizujúci zážitok - znásilnenie. Na začiatok musím povedať, že autorka si zvolila ťažkú a zložitú tému. No po tom, čo som už od nej čítala (Nebezpečná a Zlatokopka), som vôbec nepochybovala, že ju zvládne bravúrne. A tak aj bolo :-)

Len málokto by dokázal opísať podobný zážitok tak vierohodne ako ona. A následne i všetky pocity ako súženie sa, trápenie sa, strach či beznádej. Veľmi dobre zvládla podanie i prevedenie témy. 

Kniha sa mi veľmi páčila, číta sa jedným dychom. Neobsahuje žiadne zbytočné opisy, nekonečné monológy, jednoducho nič, čo by mohlo pôsobiť rušivo. 

Kvitujem autorkinu guráž, už iba pre to, že sa venovala tejto nepríjemnej téme a že si ju zvolila vo svojej debutovej knižke. Vskutku, veľmi dobre zvládnuté literárne dielo. Nuž, čo dodať? Snáď iba toľko, že mám ďalšiu obľúbenú autorku ;-) 

Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre: