sobota 31. augusta 2013

Zradná vášeň


Názov knihy: Zradná vášeň (2008)

Autor:
Marek Zákopčan

Vydavateľstvo: Ikar


Počet strán: 272


Rok vydania: 2008



Lucia Konelová a Miriam Kováčová pracujú ako servírky. Žijú ako väčšina mladých dievčat, zabávajú sa a snívajú o veľkej láske, ktorá jedného dňa istotne príde. Všetko sa však zmení od chvíle, keď sa Luciu pokúsil neznámy surovec znásilniť. Pri vyšetrovaní prípadu sa kamarátky zoznamujú so sympatickým policajtom Danielom Müllerom a jeho priateľom architektom Adamom Adamcom. Ich postupné zbližovanie prechádza priam osudovými skúškami. Miriamino šťastie ohrozuje závistlivá sestra Lýdia, Lucia zasa ustavične cíti neviditeľnú prítomnosť útočníka, ktorého sa polícii nedarí zatknúť, a navyše, Adamov otec robí všetko pre to, aby sa s ňou jeho syn rozišiel. K jeho intrigám sa pripája aj Adamova bývalá snúbenica Monika Daltonová...



Obe hlavné postavy toho za pár mesiacov zažili toľko, čo niektorí ľudia nezažijú za celý život. Ich -predpokladám, že dovtedy- pokojný život sa zmení po tom, ako sa istý chlapík pokúsi znásilniť mladú Luciu. Úprimne, hrdinku som si veľmi neobľúbila, aj keď mala množstvo dobrých vlastností. Nepáčila sa mi jej prchkosť. Niekedy som otvárala oči a nechápavo krútila hlavou v otázke: čo to dievča preboha robí??? Konkrétne to bolo v situáciách, kde prišla do "konfliktu" s Monikou, Adamovou ex-snúbenicou. Ich vzájomné reakcie vyznievali zbrklo a nereálne. Takto sa predsa dve inteligentné ženy na verejnosti nesprávajú... Tiež "konflikt" Lucie s Adamovým otcom Petrom mi pripadal trochu pritiahnutý za vlasy. Najmä v scéne na Cypre, kedy Lucia vošla do apartmánu Adamcovcov... 

Druhá hrdinka Miriam mi bola sympatickejšia, i keď spočiatku sa mi tak vôbec nejavila. Autor si na nej poriadne zgustol. V čom, nebudem prezrádzať, aby ste si knihu mohli sami prečítať, ale pripravte sa na poriadny "mazec".

Štýl písania oceňujem, i keď niektoré dialógy mi prišli nezmyselné a niektoré situácie až moc vyhrotené. Zbytočne, veď kniha by aj bez nich bola dostatočne napínavá, aby si udržala čitateľa až do jej konca.

Popravde, trochu mi to pripomínalo hollywoodske filmy - množstvo akcie, veľa mŕtvych, intrigánska láska, zradná vášeň a samozrejme happyend :-)

Čítať? Nečítať? Myslím, že to prvé. Človek pri toľkých problémoch, ktoré zažívajú Lucia s Miriam, aspoň na chvíľu zabudne na svoje vlastné ;-) 


Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: