piatok 16. marca 2012

Bez dcéry som neodišla

Názov knihy: Bez dcéry som neodišla (2008)

Autor:
Timea Keresztényiová

Vydavateľstvo: Evitapress


Edícia: Evitovky


Počet strán: 228

Rok vydania: 2008



Timea Keresztényiová prežíva dva roky s moslimským černochom Abdulom v Keni, odkiaľ sa ale po peripetiách v láske, ktorá rozdielne mentality neprežila, vracia s malou dcérkou Elisou cez Ameriku domov na Slovensko.



Ja chápem, že niektorých ľudí láka exotika, niektorí túžia po strete s černochom, ale úprimne, ako to celé môže dopadnúť? Ja osobne by som sa asi zľakla, keby som sa v noci zobudila a z postele by na mňa zasvietili iba dve biele oči. Naviac keby patrili Afričanovi. Predsa len Afrika je iný svet, ľudia v ňom sú pre nás zvláštni, hoc môžu byť na pohľad aj sympatickí. 

Od začiatku čítania som v duchu Timee hovorila, nechoď tam, ostaň pekne doma na riti, no darmo. Pravdaže, vedela som, že pôjde - našepkával to titul knihy a jasne o tom hovoril aj obsah knihy - a práve to ma nútilo čítať knihu až do konca. 

Timea použila v knihe veľa zaujímavých myšlienok a postrehov zo života :-) Ale aj priveľa vulgarizmov :-(

Celý príbeh bol vlastne veľmi smutný, no pred drámou a slzavým údolím ho zachránila svojimi ironickými poznámkami. Popravde, keby Timea nepísala knihu s takým nadhľadom a humorom, nedočítala by som ju, pretože hrdinka ma svojim správaním neuveriteľne iritovala. Tomu nepodarenému chlapovi dala až priveľa šancí na zmier/na zmenu. Na viac, po tom ako sa dozvedela, že je ženatý a klamal jej, že nie je (a napriek tejto skutočnosti jej dal zásnubný prsteň!) a ona mu prišla na to, že udržuje vzťahy aj s inými ženami, sa mala pratať kade ľahšie a ani sa za ním neobzrieť. Veď nebola hlúpa, ani naivná.

Viem, že sa to ľahko hovorí, no človek sa poriadne vyplače a nájde silu a odhodlanie s tým niečo urobiť. Tým niečo malo byť, že ho opustí. Chlap sa nedá zmeniť, to by to musela byť zmena iného, nie povahového charakteru a po druhé by to najskôr musel on sám chcieť. ...ale veď Timea na to nakoniec prišla a ešte si z Kene priviezla aj milý darček :-)

Moje hodnotenie: ★★★


Žiadne komentáre: