pondelok 15. augusta 2011

Nevinní zmätkári

Názov knihy: Nevinní zmätkári (2010)

Autor:
Marek Zákopčan
 
Vydavateľstvo: Ikar

Edícia: Mám talent


Počet strán: 232

Rok vydania: 2010


Dvadsaťjedenročný Alex ani nevie ako a vhupne s priateľmi do množstva bizarných, komických situácií. S vidinou ľahkého zárobku sa podujme doučovať Xéniu, dcéru miestnych zbohatlíkov. No už pri prvej návšteve honosnej vily vyvolá škandál – prichytí totiž domácu pani s mladučkým susedom. Zmätok v Alexovej duši vystupňuje aj Xénia – je totiž nielen krásna, ale aj bystrá. Alex sa, pravdaže neštandardne, zoznámi s Tinou. Nečakane ho zasiahne Amorov šíp, ale dokáže udržať na uzde vášeň, ktorú pociťuje ku Xénii?


Mladý autor má napozerané telenovely a snáď nebudem strieľať od boku, keď napíšem, že má aj veľa načítaného - myslím teraz ale v rámci tzv. ženskej literatúry. Lebo vskutku, aj to, čo napísal a čo ponúka čitateľom v tejto knihe je tomu žánru veľmi blízke :-)

Talent sa chlapcovi nedá uprieť, jeho jemný humor a sem-tam trefne mierená irónia ma miestami celkom bavili. Zdôrazňujem, miestami. Niekde mi totiž celkom nesadli "vtipné poznámky" do textu (možno to bude tým, že som ich poznala z hovorených vtipov a prosto mi prišli v knihe nepresvedčivé a dané tam akoby nasilu -pritom, kniha nemusí byť nutne vtipná na každej stránke, lebo potom to už nie je kniha, ale zbierka vtipov. Niekedy stačia aj len dve - tri vtipné scény v celom románe a človeku tým príde celok ako veľmi vydarený a vtipný).

Myslím, že kniha je skôr určená mladšiemu čitateľovi. Kebyže mám medzi 15 až 19 rokov, verím tomu, že by ma ju bavilo čítať oveľa, oveľa viac... možno aj preto, že v tom období človek prežíva niektoré veci inak ako ich prežíva teraz.

Verím a dúfam, že Marek bude s písaním pokračovať. Viem si ho za pätnásť - dvadsať rokov predstaviť ako ďalšieho romantického spisovateľa a lá Nicholas Sparks, len s tým, že Marek naviac svoje príbehy okorení humorom. Ten je totiž veľmi dôležitý (aspoň u mňa).
 
Moje hodnotenie: ★★

Nevinní zmätkári
1. Nevinní zmätkári
2. Zachovajte paniku!

Žiadne komentáre: