pondelok 27. decembra 2010

Súmrak

Z anglického originálu: Twilight (2005)

Autor:
Stephenie Meyer 

Vydavateľstvo: Tatran

Preklad: Lucia Halová

Počet strán: 480

Rok vydania: 2008



Isabella Swanová sa sťahuje do večne zamračeného mestečka Forks, kde stretáva záhadného, zvodného Edwarda Cullena a jej život odrazu naberá vzrušujúci, a desivý smer. Edward je so svojou porcelánovou pokožkou, zlatými očami, mámivým hlasom a nadprirodzenými schopnosťami neodolateľný a zároveň nepreniknuteľný. Až do tejto chvíle sa mu darilo skrývať svoju pravú identitu, ale Bella je rozhodnutá odhaliť jeho temné tajomstvo.


Tak som sa nakoniec pustila do čítania tejto "upírovčiny", keďže ju všetci tak velice prevelice ospevovali. No a musím povedať, že som sklamaná. Ako, áno, číta sa ľahúčko, jazyk, štýl - všetko je výborné, dokonca zápletka napínavá, no neustály opis Edwarda a jeho porcelánovej pokožky, neustále vyzdvihovanie a opisovanie jeho krásy, nádhery a prenádhery bol mimoriadne otravný.

Možno by mi to také neprišlo, kebyže knihu čítam týždeň - dva a trochu akoby zabudnem na to, že v predchádzajúcej kapitole mi autorka povedala, že Edward je krásny. No keď knihu zmáknete cca za necelé tri dni, takýto "nepatrný" detail si človek všimne. A to stačí na to, aby ste boli znechutení.

A možno by mi to také neprišlo, ani kebyže mám trinásť - pätnásť rokov, vtedy dievča vníma tieto veci trochu inak a rada si opakuje niektoré veci.

Nakoniec, veď prečo nie? Možno je Edward krásny, krajší, najkrajší, ale stačí mi to povedať raz, možno v strede knihy pripomenúť druhýkrát... no omieľať to v každej kapitole?! Steffy, dúfam, že z druhej knihy nebudem mať podobný pocit, inak sa obávam, že zvyšné ostanú neprečítané.

Moje hodnotenie: ★★★

Twilight saga
1. Twilight (Súmrak)
2. New Moon (Nov)
3. Eclipse (Zatmenie)
4. Breaking Dawn (Úsvit)

Žiadne komentáre: