utorok 16. októbra 2018

3x Hercule Poirot 2

Originály: Dead in the Clouds (1935)/The A.B.C. List (1936)/Mrs McGinty´s Death (1952)

Autor: Agatha Christie
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Dušan Janák/Katarína Jusková/Alena Redlingerová

 
Počet strán: 496

Rok vydania: 2018



Pre fanúšikov legendárnej Agathy Christie a vôbec pre všetkých milovníkov klasických detektívok je tu druhý výber z diela kráľovnej anglickej detektívky. Smrť v oblakoch, Vraždy podľa abecedy, Smrť pani McGintyovej – tieto tri detektívne príbehy patria k najznámejším dielam Agathy Christie a aj po rokoch zaujmú originálnou zápletkou a jej nečakaným rozuzlením.



Smrť v oblakoch
V románe Hercule Poirot rieši detektívny rébus v podobe záhadnej smrti cestujúcej počas letu z Paríža do Croydonu.

Verti či nie, môj drahý monsieur Gilles, ale stalo sa mi to rovno pod nosom. Je to urážka, nemyslíte? Hercule Poirot si spí a vedľa neho sa pácha vražda!
Poirot letel z Paríža a počas letu niekto zavraždil jeho spolucestujúcu. Nikto si to však nevšimol. Ani on, detektív všetkých detektívov. A to už je čo povedať! Ako sa to mohlo stať? Pravdaže, po prílete do Croydonu sa stal jedným z podozrivých. Rovnako ako jeho deväť ďalších spolucestujúcich. Pravdaže, Poirot to nenechal len tak. Rozhodol sa prísť všetkému na koreň. A teda musím povedať, príbeh zamotala autorka dostatočne, neustále som rozmýšľala nad dvomi podozrivými a raz som sa prikláňala k jednému, raz k druhému. Poirot to mal v hlave jasnejšie prerátané. Nuž, Herculove sivé bunky sú hold sivé bunky 😉

Moje hodnotenie:


Vraždy podľa abecedy 
Román nás zavedie do prímorských letovísk na južnom pobreží Anglicka, kde vyčíňa sériový vrah a pomocou anonymných listov upozorňuje belgického detektíva na miesto najbližšej vraždy.


Tento román som čítala po veľmi dlhej dobe a úprimne, aj som už zabudla aký je skvelý. (Napokon ako všetko od Agathy.) Je to zároveň jediný z trojice príbehov v zbierke, ktorého dej je prerozprávaný striedavo v prvej a tretej osobe. 

Kniha tiež prináša sériu vrážd, čo tiež nebýva obvyklým javom. A Poirot má čo robiť, aby vraha chytil do pasce a zabránil tak ďalšej vražde. Pravdaže, vďaka jeho genialite sa mu podarí dolapiť vraha. 

Moje hodnotenie:


Smrť pani McGintyovej 
V románe sa spolu s Herculom Poirotom ocitneme v tichej dedinke na anglickom vidieku, ktorou otrasie surová vražda starej upratovačky. 


Poviete si, kto už by zabíjal starú ženu? Jej dediči? Žiadnych nemala. Zlodeji? Nič cenné nevlastnila. Tak potom? Nuž, možno len stará pani vedela niečo, čo nemala... 

Tento príbeh patrí k mojim obľúbeným. Možno je to tým, že zavraždenou je žena, ktorú nemal nikto dôvod zavraždiť... ale ako to už býva, dôvod sa vždy nájde 😉 a všetečná pani McGintyová doplatila na svoju zvedavosť. Poirot, ktorý už-už vyzeral, že je v úzkych, prípad opäť vyriešil ako kráľ. 

Práve táto detektívka v sebe poníma aj najviac humoru. Nesmierne ma bavilo sledovať ako sa "fajnový" Poirot musel ubytovať v dome, kde vládol chaos a špina. Čo by však svetovo uznávaný detektív nevydržal pre to, aby vyriešil zaujímavý prípad, že áno? 😁😉

Moje hodnotenie:

Moje celkové hodnotenie:

Žiadne komentáre: