štvrtok 26. júna 2014

Krásna katastrofa

Z anglického originálu: Beautiful Disater (2011)

Autor:
Jamie McGuire

 
Vydavateľstvo: Fortuna Libri


Preklad: Marína Gálisová
 

Počet strán: 376

Rok vydania: 2013



Abigail Abernathyová začína navštevovať vysokú školu ďaleko od svojho rodného mesta, aby zabudla na minulosť. Uteká pred rodinou, ktorá jej vinou alkoholu a hazardných hier urobila zo života peklo, a usiluje sa byt príkladnou študentkou. Travis Maddox má prezývku Besný pes a na štúdium si zarába ilegálnymi pästnými súbojmi. Má povesť najväčšieho zvodcu žien na univerzite. Je to presne ten typ, akému by sa Abby mala zďaleka vyhnúť, ak nechce spadnúť do pasce svojho starého života. Obaja sa navzájom priťahujú, ale presviedčajú okolie aj jeden druhého, že z ich priateľstva nikdy nevznikne milenecký vzťah. Potom však Abby prehrá stávku...


Kombinácia slušného dievčaťa a zlého chlapca vždy priťahovala čitateľov (a najmä čitateľky), čo si budeme nahovárať. Každé dievča túži skrotiť zlého chlapca :-) Táto kniha ponúka presne to, a tak sa aspoň na krátky čas (v závislosti od toho, koľko komu trvá prečítanie tohto titulu) staneme súčasťou/prenesieme do sveta, kde sa môžme stotožniť s hrdinkou a prežívať jej životný príbeh. Aj keď v tomto prípade som veru nemala chuť sa veľmi stotožňovať s Abby. Prečo? Nuž, bola príliš rozpoltená. Ani keby v nej driemali dve osobnosti a to mi šlo niekedy poriadne na nervy. Chúďa dievča nevedelo poriadne čo chce...

Rovnako som veľmi nevedela prísť na chuť Travisovi alias Besnému psovi. Chápem, že sa chlapci radi bijú, ale niekedy to doslova preháňal - a úprimne, to že neustále všetky bitky vyhrával vyznievalo nereálne. A taktiež veľký "nabúchaný" holohlavý chlapec pomaľovaný kerkami - to veľmi neznie ako idol žien... alebo sa niečo zmenilo za ten čas, čo som dospela?

Napokon, keď mám rozobrať ich vzťah - Travis bol priveľmi žiarlivý, čo mu nepridávalo na sympatiách. Bol popudlivý, vybuchoval ako sopka a bol závislý na Abby. A to jeho oslovenie "holubička" - nad tým som dlho krútila hlavou, kým som si zvykla a úprimne, musela som si na nete nájsť originálnu verziu knihy a presvedčiť sa na vlastné oči, že ju Travis naozaj tak volal. A viete čo? Volal - pigeon (v tej angličtine to znie horšie ako v slovenčine!) Nuž, autorka má očividne zmysel pre humor :-D

A teraz prejdime k tým príjemnejším veciam :-) Knižka sa napriek tomu akí sú hrdinovia "šibnutí" čítala veľmi dobre. Príbeh bol dynamický, akčný, miestami vtipný, ale najmä nabitý iskrením a motýľmi v bruchu. Toľko emócií, koľko nájdete v tejto knihe som už dávno pokope nečítala. A niektoré scény boli vykreslené brilantne. Musela som ich čítať opakovane. Aj keď štýl autorky mi trochu pripadal kostrbatý (keď sa rozpíše, verím, že to bude jedno počítaníčko), výborne som sa bavila. A kebyže mám cca o desať rokov menej, knižka by bola u mňa medzi top-kami. Takže baby, čítajte!

P. S. Zo stolíka na mňa žmurká druhý diel - Chodiaca katastrofa. Kým tento bol z pohľadu Abby, druhý by mal byť opísaný rovnako, ale Travisovými očami. 

Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre: