piatok 18. decembra 2015

Záhada modrého vlaku

Z anglického originálu: The Mystery of the Blue Train (1928)

Autor:
Agatha Christie
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Alexandra Ruppeldtová

 
Počet strán: 216

Rok vydania: 2015



Keď sa prepychový Modrý vlak blíži k Nice, sprievodca nájde v lôžkovom vozni mŕtvu Ruth Ketteringovú. Páchateľ unikol a z kupé zmizli vzácne rubíny. Vyšetrovania sa ujíma Hercule Poirot, ktorý zhodou okolností cestuje tým istým vlakom na Francúzsku riviéru. Hlavným podozrivým sa stáva manžel obete Derek, ktorý je známy svojou slabosťou pre atraktívne dámy. Nebol by to však Poirot, keby sa uspokojil s jednoduchými riešeniami. Tak ako Modrý vlak uháňajúci k cieľu, aj slávny detektív neúnavne sleduje svoju cestu. Je na nej zopár ostrých zákrut a prekvapivých zvratov, no svojrázny Belgičan ani tentoraz neostane nič dlžný svojej povesti génia...



Keď sa mi do rúk dostala kniha od Agathy, neodolala som a hneď sa do nej pustila. Úprimne, bola som aj naladená na detektívku a pár dní tajne poškuľovala po Dominikovi Dánovi, no keď mi poštárka priniesla Agathu Christie, hneď som ju otvorila a pustila sa do čítania. 

Autorka patrí medzi klasiku a niekde som čítala, že práve tento titul označila za najhoršiu knihu akú kedy napísala. Ja si to však nemyslím. Mne sa kniha páčila. Mala bohatý dej, sympatické postavy. A pri každom novom dôkaze, ktorý nám predostrel Hercule Poirot som tipovala iného vraha. Ľahko a hladko ma autorka dostala presne tam kam chcela...

...každý sa pozeráme do zrkadla z iného uhla, ale vždy je to rovnaké zrkadlo a odráža tie isté veci.

Pri čítaní som sa, okrem iného, aj výborne zabavila. Hercule je exot. Známy a najlepší detektív všetkých čias. Dobre som sa zasmiala na scénke, v ktorej slávneho Hercula vôbec nepoznali a tak ich jednoducho označil za hlupákov. Ach, to mužské ego :-)

Nečudo, že Agatha je kráľovnou anglickej detektívky. Písala neskutočne pútavo, sviežo, umne. Určite si od nej ešte niečo prečítam. A ak toto bola najslabšia kniha akú kedy Agatha napísala, tak potom aké "šupy" musia byť tie ostatné? Hmm, som zvedavá... preto, priatelia, pod stromček si poprosím niečo od Christie ;-)

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: