pondelok 12. marca 2018

Božský

Z anglického originálu: Beautiful (2016)

Autor:
Christina Lauren
 
Vydavateľstvo: Jota

Český preklad: Jaroslava Novotná
 

Počet strán: 384

Rok vydania: 2017



Svojrázna Britka a suchár z Bostonu: také rozdielne povahy ako Pippa a Jensen by ste dlho hľadali. Ona je za každú srandu a on sa krčí pod tiahou zodpovednosti. Riadením osudu sa títo dvaja stretnú na spoločnej dovolenke, ktorú organizujú ich kamaráti. Putovanie po viniciach je pre Pippu, ktorá sa práve spamätáva z hrozného rozchodu, vítaným spestrením jej života. Jensen išiel na tento výlet skôr z donútenia a dúfa, že bude dostatok vína, aby sa nenudil. Nudiť sa však nemá kedy...



Pod ruku sa mi dostal posledný diel - vo svete - obľúbenej série Beautiful Bastard. Po mojich ostatných hodnoteniach a postojoch k jednotlivým knihám by si jeden povedal: "Dievča, nechaj to tak. Načo to čítaš? Načo sa trápiš?" Ale nemám rada nedokončené veci, a keď som sa mohla trápiť 4x, prečo nie ešte jedenkrát? Posledný? Napokon, možno to nebude až také zlé... predsa len, je to už piata kniha a Christina s Lauren možno kooonečne napísali niečo dobré.

Tak nie. Nenapísali. Už po úvodných dvoch kapitolách som musela smutne konštatovať tento fakt. Všimla som si však jednu vec, ktorá tento román robila iným. Kým v tých predchádzajúcich sa autorky skôr zameriavali na erotické scény, ktorými boli stránky priam prešpikované ako baranie pliecko slaninkou, v tejto poslednej knihe bolo erotiky pomenej, ba dovolím si tvrdiť, že jej tam nebolo takmer vôbec 😲 Hovoríte si ako je to možné? I ja som sa tak pýtala. A sem-tam som sa pozrela na obálku, aby som sa ubezpečila, že stále čítam knihu s názvom Božský. ...že mi ju nikto počas čítania nezamenil za lacný románik z dielne Love story alebo Harlequin (i keď v nich je aspoň o niečo viac deja).

Román Božský v mojich očiach pôsobil ako zlátanina. Akoby autorky nevedeli, čo idú písať. Ani o čom. Hlavná hrdinka sa pre čitateľa ani nesnažila byť sympatická. Obrovská škoda. Bola nezrelá, bola strelená (žiaľ nie správne) a skôr popri nej vynikli viac dievčatá z predchádzajúcich častí (vynikli ako super babenky a ona pri nich pôsobila iba ako také obyčajné neokrôchanča). Nuž, toto veru veľmi nevyšlo. 

Jensen tiež nebol celkom božský - bol hlavne muž, ktorý miloval svoju prácu. Bol workoholik. Jeho život nič nenapĺňalo. Ono by to nebolo na prekážku, keby sa snažil vo svojom živote nájsť aj niečo iné, čo by ho uspokojovalo. Ale nemal snahu. A keď sa mu do cesty postavila Pippa, absolútne ju prehliadal. Jasným dôkazom bolo i to ako sa po návrate z dovolenky Pippe vyhýbal. Nemal tendenciu jej zavolať, nemal tendenciu jej ani len odpísať na sms. Ach! Nečudo, že som mu tú jeho "náhlu lásku" k nej neuverila ani na pol sekundy. Čudujem sa, že mu uverila Pippa... nuž, človek hladný po láske, často prehliadne veľa vecí. 

Myslím si, že autorky mali sériu ukončiť svojou treťou knihou, nemali sa nechať prehovoriť a písať ďalej. Pri prvých troch častiach sa človek aspoň nechal inšpirovať sexuálnymi scénami, ale posledné dve knihy už boli zbytočné. Cítiť to bolo na štýle ich písania, ale najmä to bolo cítiť na slabých, nevýrazných postavách...

Moje hodnotenie: ★☆

Beautiful Bastard
1. Beautiful Bastard (Božský bastard)
2. Beautiful Stranger (Božský cizinec)
3. Beautiful Player (Božský hráč)
4. Beautiful Secret (Božský milenec)

5. Beautiful (Božský)

Žiadne komentáre: