nedeľa 18. februára 2018

Gabrielovo Inferno

Z anglického originálu: Gabriel´s Inferno (2011)

Autor:
Sylvain Reynard

 
Vydavateľstvo: XYZ


Preklad: Miroslava Sedláčková
 

Počet strán: 568

Rok vydania: 2016



Gabriel Emerson, cez deň vážený profesor a odborník na Danteho, v noci hriešnik zmietaný spaľujúcou vášňou, stretne plachú a neskúsenú študentku Juliu Mitchellovú. Je presvedčený, že je anjelom zoslaným na jeho spásu. Ona hneď na prvý pohľad vedela, že Gabriel je láskou jej života, na svoju prvú lásku však nikdy nezabudla. Julia znáša s Gabrielom jeho osobné peklo a on váha, či riskovať svoje postavenie, kariéru a povesť kvôli obyčajnej študentke. Vášnivá túžba ho však úplne opantala a nedá mu spať podobne ako vidina z dávneho sna...  



Klasický scenár - učiteľ a žiačka. Koľko podobne ladených príbehov už bolo popísaných? Och, tuším by mi prsty na rukách nestačili, keby som začala rátať 😛 Popravde, tento vzorec mi neprekáža... ale aby ma zaujal, naozaj zaujal, musí byť niečím iný. Obsahovo zaujímavý, nevídaný, nepredvídateľný. Žiaľ, toto nebol ten prípad 😬

K čítaniu ma lákalo, že hlavná hrdinka študovala Danteho (uuuhm, a Danteho môžem) a Gabriel bol odborník práve na neho (vidieť to aj v názvoch kníh celej série - Peklo, Očistec a Raj, čo autorke kvitujem ako výborný nápad/ťah). 

Žiaľ, Dante v kontexte s príbehom nevyznieval podľa mojich očakávaní. Bolo ho málo? Bolo ho priveľa? Doteraz nad tým rozmýšľam. V každom prípade viem, že príbeh sa pre mňa neuveriteľne dlho vliekol, miestami nudil až do tej miery, že som mala tendenciu knihu zatvoriť a nikdy viac neotvoriť. Napriek tomu som sa premohla a dočítala ju do konca. A potom som to samozrejme oľutovala... tie 2-3 hodiny som totiž mohla stráviť čítaním inej knihy - pútavejšej, živšej. 

Myslím, že viem, čím zaujala čitateľov. Autorka má výborný štýl písania. Číta sa ľahko, rýchlo, plynulo. A to sú v súčasnej dobe dôležité atribúty pre knihy. Obzvlášť tie, čo sú eroticky ladené. I keď, čo si budeme nahovárať, tej erotiky v knihe nebolo toľko, koľko by sa dalo očakávať. Veď len viac ako 200 strán trvalo hrdinom, kým si dali prvú pusu - a to sa tiež nestalo pri Gabrielovom plnom vedomí, takže: ráta sa to vôbec? 😏

Poďme trochu k postavám. Julia sa mi javila ako naivné dievča, a to v mnohých smeroch. Gabriel bol tiež preceňovaný. Ďalší chlap, ktorý skrýva "temné tajomstvo". Ooooch, choďte s tým už dokelu, prosím 😠

Nuž, čo dodať na záver? Čítať sa to dá, no pre mňa mala kniha zbytočne veľa strán. Často dej spomaľovali, boli nič nehovoriace resp. o ničom nevypovedali, dej nijako neposúvali a skôr ma viedli k zívaniu ako k dychtivému otáčaniu stránky za stranou. 

Pokračovanie? Ďakujem, neprosím. 

Moje hodnotenie: ★☆

Žiadne komentáre: