pondelok 4. septembra 2017

Skúška z lásky

Z anglického originálu: Searching for Mine (2016)

Autor:
Jennifer Probst
 
Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Martina Fedorová
 

Počet strán: 192

Rok vydania: 2017



Connor Dunkle má odjakživa jasno v tom, čo mu žena môže dať – má byť pekná, prítulná a poruke. Ak tieto tri P nemá, potom on nemá záujem. Vďaka svojej mužnosti a neodolateľnému šarmu zakaždým dostane, čo chce aj koho chce. Až kým nestretne ženu, ktorá mu urobí zo života peklo... a jeho to nadchne. 

Ella Blaková pracuje ako profesorka anglickej literatúry na univerzite. Okrem toho vychováva desaťročného syna, ktorý na ňu kladie nemalé nároky, rovnako nároční sú jej študenti – predovšetkým Connor, ktorý si myslí, že u nej dostane skúšku za sladký úsmev. Jeho postoje k ženám ju pobúria, no dá mu šancu opraviť si známku. Keď medzi nimi nečakane preskočí iskra, ani jeden nie je pripravený priznať si, čo skutočne cíti. 


Iba tvorbu máloktorej autorky milujem tak ako milujem tú od Jennifer. Čo v preklade znamená asi toľko, že čokoľvek od nej vyjde, jednoducho musím nielen ihneď prečítať, ale aj mať vo svojej knižnici.

Jej najnovší román je skôr len novela (už len pre rozsah strán), ktorú prečítate v priebehu niekoľkých málo hodín. Tak to bolo aj pri čítaní Skúšky z lásky. Nerada to hovorím, no musím - tieto kratšie útvary Jennifer jednoducho nejdú. (Sorry, Jenny.) Keď sa pozrieme na jej ostatné romány, sú plné chémie medzi hrdinami, plné iskier i krásnych myšlienok, čo sa v krátkom útvare ako je novela akosi stráca 😖

Knihe chýbala hĺbka. Hĺbka, ktorú dáva/zanecháva vo svojich ostatných románoch. Hĺbka citov, pocitov, vnemov, túžby, vášne... na ktorých som závislá a ktorých dávku proste pravidelne potrebujem (lebo len málokto vie lásku precítiť a popísať tak pekne ako ona).

Pri čítaní som mala pocit, že sa mi do rúk dosala romanca z edície Love Story alebo Harlequin, jednoducho kniha, ktorej dej zabudnete hneď po jeho prečítaní (pravdaže sú medzi nimi výnimky, určite, to že ja som zatiaľ takú neobjavila ešte neznamená, že nie sú - popravde, ja som tých lovestoriek a harlequiniek veľa neprečítala, takže... nádej umiera posledná 😉).  

Hrdinovia boli nemastní-neslaní, a kým Connora by som si aj vedela obľúbiť, s Ellou by som nešla asi ani na kávu. A nakoniec, hoci skončili spolu (toto nie je spoiler - veď je to romanca, ako inak by skončili?), v reálnom živote by som ich vzťahu nedávala dlhú životnosť.

Napriek tomu, že táto kniha ma absolútne vôbec neohúrila, verím, že Ikar nám prinesie aj ďalšie kúsky z jej tvorby. Za mňa získava kniha slabé tri hviezdy. A to jedna je za Connora, druhá za obálku a tretia za to, že to písala Jennifer a ja jej jednoducho menej ako tri hviezdy dať nechcem.

Moje hodnotenie: ★★★

Searching for...
1. Searching for Someday (Hľadanie vytúženého dňa)
2. Searching for Perfect (Hľadanie dokonalej lásky)
3. Searching for Beautiful (Hľadanie podmanivej krásy)
4. Searching for Always (Hľadanie prísľubu večnosti)
    4.5 Searching for Mine (Skúška z lásky)
5. Searching for Disaster

Žiadne komentáre: