utorok 4. augusta 2015

Beh na dlhú trať



Názov knihy: Beh na dlhú trať (2015) 

Autor: Katarína Randová

Vydavateľstvo: Marenčin PT

Počet strán: 192

Rok vydania: 2015



Keď sa žena sklame, zatne sa, že už nijaký vzťah nechce. Na dobu určitú. Nikoho... Skoro nikoho... Vlastne si jej rozhodnutie vyskúšal vesmír a priplietol jej do cesty urasteného sexi chlapa. A hneď dvoch... Zrazu sa stratí nechuť a život naberá na obrátkach. Ale len pomyselne. Pretože to nie je cesta, ktorou sa treba vydať. Keď citová investícia je vyššia ako výnos. Keď život nie je len o sexe...



Kniha od žilinskej autorky nás necháva nahliadnuť do života Alessandry, mladej ženy s dvomi milými malými záväzkami. Je veľmi realistická, na nič sa nehrá, opisuje v nej život presne taký aký je - so všetkými jeho strasťami, slasťami a peripetiami.

Hrdinka rozpráva o svojom živote s nadhľadom. Aj keď pod povrchom vnímavý čitateľ môže vycítiť jej zlomené srdce, smútok z rozchodov, či sklamania, s ktorými sa vyrovnáva po svojom. 

Dielo prináša rôzne prirovnania, ironické až sarkastické poznámky – či už na život, dané situácie alebo na mužov, čo ho oživí. Navyše všetky poznámky perfektne sedeli, žiadna z nich nebola daná nasilu.

Pobozkal mi ruku a pozeral na mňa ako na výherný tiket z Keno 10. Priznám sa, že v ten moment som zabudla, s kým som tam vôbec prišla, lebo toto bol chlap, hoci akokoľvek drzo pôsobiaci, tak pri pohľade na neho sa nohavičky vyzliekali samé od seba. Obzrela som si ho veru dôkladne, zapla skener a zmapovala ho od hlavy až po päty.
 
Páčili sa mi aj mená vedľajších postáv ako Divoch, Ctiteľ, Blondie alebo "Pán vždy o krok vpredu". Bolo to také neokukané a istým spôsobom originálne.

Čo však považujem za mínus je nedostatok opisov. Niektorých ľudí z príbehu si doteraz neviem predstaviť. Ba chýbali mi aj podrobnejšie opisy niektorých situácií. Napríklad hrdinkine dve deti, dievčatá, spomenula autorka v knihe tiež ba povrchne. Možno stálo za zváženie, či ich vôbec do knihy zakomponovať. Najmä vzhľadom k tomu, že sa hrdinka častokrát správala ako single žena bez záväzkov.

Inak štýl písania je výborný, Katarína píše ľahko, hravo, číta sa to veľmi dobre a doslova na jeden dúšok. Čítanie tejto knižočky odporúčam. Výborne spríjemní chvíle (nielen) na dovolenke v horách alebo pri mori. 

Knihu iba ťažko pustíte z rúk, zvedavosť vás totiž bude poháňať vpred, aby ste sa dozvedeli, čo sa stane najbližšie. Takže určite nebude behom na dlhú trať ;-)

Moje hodnotenie: ★★★☆

Žiadne komentáre: