pondelok 5. mája 2014

Ja svokra

Názov knihy: Ja svokra (2014)

Autor:
Števa Opremčáková
 
Vydavateľstvo: Evitapress

Edícia: Evitovky 

Počet strán: 240

Rok vydania: 2014



Pocity, o ktorých sa nehovorí. Náklonnosť, ktorá sa predstiera. Strata, s ktorou sa máloktorá matka zmieri, keď musí uvoľniť svoje miesto inej žene. Keď syn vymení mamičku za manželku, nastáva boj... Dana Bačíková veľmi rýchlo prichádza na to, že svadba jej syna Tibora s Američankou Izabellou, či dovolenka s jeho novou rodinou sú horšie ako nočná mora, úprimné city i zdravý rozum dostávajú na frak...


Nepriateľstvo medzi svokrou a nevestou je pevnou biologickou zákonitosťou.

Hlavnej hrdinke - svokre Dane - nechýbal nadhľad a irónia (aspoň spočiatku). Niektoré jej trefné poznámky ma vedeli dobre pobaviť. Jej "poameričtený" synček ju dokázal riadne využiť. Zametal s ňou ako sa mu chcelo, a čo je horšie, ona si to všetko nechala - lebo ako každá správna matka pre svoje dieťa chce len to najlepšie, aj modré z neba v hviezdičkovom balení. Niekedy by jej však neuškodilo otvoriť si ústa a trochu chlapca vrátiť z tej "Ružovej planéty" na Zem.

Nuž, ale nie som tu od toho, aby som hodnotila - niekedy až nezdravú - lásku matky k svojmu dieťaťu a nebodaj súdila! Nech si každý zametie pred vlastným prahom.

Kniha sa číta dobre, v druhej polovici dej trochu stagnuje a má tendenciu nudiť, ale našťastie nie až tak, aby sa nedala dočítať. 

Najviac sa mi páčilo, ako autorka vystihla Američanov - wow, eeem, pravdivo, eeem, bez príkras... :-D

Moje hodnotenie:
★★★

Žiadne komentáre: