pondelok 11. apríla 2011

Iba moje dieťa

Z anglického originálu: Nobody`s Baby But Mine (1997)

Autor:
Susan Elizabeth Phillips 

Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Tamara Chovanová

Počet strán: 304

Rok vydania: 2009



Jane Darlingtonová zúfalo túži po dieťati. Nájsť vhodného otca podľa požiadaviek geniálnej profesorky fyziky však nie je také jednoduché. Nadpriemerné IQ ju kedysi vyradilo zo spoločnosti rovesníkov, a tak Jane ako budúca matka nechce, aby rovnaký osud postihol aj jej dieťa. Preto sa rozhodne nájsť si muža, ktorý bystrosťou veľmi nevyniká. Keď uvidí v televízii slávneho futbalistu Cala Bonera, vie, že pre jej zámery je ako stvorený. No jednoduché správanie a nespisovné vyjadrovanie športovca sa ukáže ako klamlivé. Príťažlivý Cal je totiž oveľa múdrejší, ako sa na prvý pohľad zdalo. Navyše sa nemieni zmieriť s tým, že ho zneužila superinteligentná žena túžiaca po dieťati...



Nápad bol výborný, podanie rovnako. Hlavná hrdinka mi miestami pripomína mňa - aj keď na rozdiel od nej nie som profesorka fyziky ani iný génius :-) V každom prípade som tiež pomýšľala na "vhodného darcu", ktorý by sa o výsledku svojho počinu nikdy nedozvedel. Dosť bolo o mne, vráťme sa ku knihe.

Autorka sa s témičkou výborne pohrala, miestami bola kniha dokonca veľmi vtipná. Dej mal rýchly spád. Skutočne ľahké, príjemné, miestami aj veselé čítanie. Nemôžem inak, iba dať plný počet.

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: