utorok 25. januára 2022

Láska a gelato

Originál: Love & Gelato (2016)

Autor: Jenna Evans Welch
 
Vydavateľstvo: CooBoo

Preklad: Ivana Cingelová
 

Počet strán: 312

Rok vydania: 2021

 

Lina Emersonová trávi prázdniny v Taliansku, ale akosi nemá náladu na pláže ani slávne pamiatky. Prichádza do Florencie len pre mamino želanie, aby stretla svojho otca. Ale prečo by mala spoznať niekoho, kto sa o ňu šestnásť rokov vôbec nezaujímal? Lina túži po jedinom – vrátiť sa domov. Potom však natrafí na mamin denník zo študentských čias. Spolu s tajomným Lorenzom Ferrarom kráča v maminých šľapajach a spoznáva nádhernú taliansku históriu a dychberúce umenie. Ani sa nenazdá a poddáva sa skrytým láskam v talianskych uličkách a pekárničkách. Postupne rozuzľuje spleť rodinných tajomstiev, aby zistila, kam naozaj patrí.  

 

S posvätnou úctou som siahla do vrecka a potom si poriadne odhryzla z cornetty. Bola teplá, jemná a chutila rovnako dobre ako všetky tie dokonalé veci, čo sa vám môžu prihodiť. Leto v Taliansku. Prvá láska. Čokoláda.

Týchto pár trefných viet vystihuje celú knihu. Pretože za a) hrdinka strávi leto v Taliansku za b) zamiluje sa a za c) ochutná všetky talianske dobroty 👌 (hlavne gelato, mňam, lebo, čo tam po čokoláde!😝)

Lina je tínedžerka, ktorá sa hneď v úvode knihy musí vyrovnať so smrťou svojej matky. Aj preto sa mi začítavalo do knihy trochu ťažšie. Nečakala som, že ľahká, letná oddychová kniha začne tak smutne. Následne, keď odchádza tráviť leto do Talianska, už sa to začína viac podobať na ľahké, hravé (dokonca i milé) čítanie. A veľmi rýchle, pretože dej vás vcucne do seba a nepustí, až kým neprejdete na poslednú stranu. 

Spolu s hrdinkou spoznávame krásy Florencie, taliansko-amerických chlapcov (trošku ma zarazilo, že autorka nezakomponovala do románu aj originál Talianov, skôr na mieste vystavala americkú komunitu žijúcu v talianskom Toskánsku. Zarazilo ma to v zmysle, že som očakávala viac toho typického talianskeho temperamentu, gest a vášne 😄), a vydávame sa po stopách maminej minulosti, ktorá hrdinku dovedie k jej otcovi, bez ktorého celý život vyrastala.

Príbeh podala autorka nenásilne, no na môj vkus trochu neslano-nemastno. Veľmi slabo vykreslila charakter mladej Liny. Tým myslím, že sa mi nepodarilo si o nej nakresliť ucelený obraz ani cez jej skutky, či slová. Naopak, celkom veľa sme sa dozvedeli o jej matke Hadley (vďaka jej denníku), čo robilo čítanie takým chytľavým. 

Ako celok kniha vyznieva dobre. Je romantická, srší mladosťou, je plná slnka a rozmanitých vôní - toš, je o Taliansku (čo je u mňa automaticky must read) a má prekrásnu obálku 😁

 

Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre: