streda 7. novembra 2018

Milovaný nevlastný brat

Originál: Stepbrother Diearest (2014)

Autor:
Penelope Ward
 
Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Eva Rebollo

 
Počet strán: 280

Rok vydania: 2018



V poslednom ročníku strednej školy sa do domu ku Grete nasťahoval jej nevlastný brat Elec. Vtedy ešte netušila, aký je to arogantný kretén. Štvalo ju, že si nej vylieval zlosť pre otca. Štvalo ju, že si k nim vodil dievčatá. Ale najviac ju štvalo, že sa jej v jeho prítomnosti zakaždým rozbúšilo srdce. Spočiatku to pripisovala jeho tetovaniam a príťažlivým črtám, ale v jednu noc nastal v ich vzťahu zlom. Potom sa Elec vrátil do Kalifornie a celé roky ho nevidela. Až po rokoch ich osud opäť zviedol dokopy. Z protivného tínedžera vyrástol príťažlivý muž a Greta vedela, že jej srdce sa pre dním neubráni.



Od autorky som čítala už niekoľko románov. Poväčšine boli v jej rodnom jazyku - angličtine. No pomaly sa k nám dostávajú aj preklady jej kníh. Toto je jedna z nich. S ňou som mala teda česť v mojom rodnom jazyku. A so smútkom musím konštatovať, že to bolo fiasko. 

Milovaný nevlastný brat je kniha, o ktorej môžem povedať len toľko, že keby som ju nečítala, o nič by som neprišla. Ďalšia vec, zachovala by som si v pamäti Penelope ako autorku, ktorá vie písať pútavo. Avšak, knihu som čítala - niekedy so zaťatými zubami. Okrem toho, že je v nej veľmi veľa erotiky, je dejovo fádna. A pritom, téma nevlastný brat vs. nevlastná sestra znie ÚŽASNE. Z toho by sa dalo čerpať... juj...

Pri čítaní ma hneď na začiatku zarazila jedna vec. Greta bola panna. A Elec jej ukradol robertka. Panna a vibrátor? Ide vám to dokopy? Veď tie dve slová spolu ani neznejú dobre. Penelope, toto si trochu prepískla. Hviezda dole. 

Poďme ďalej. Elec bol totálne arogantný sviniar. Navyše potetovaný a s piersingmi všade (áno, aj tam dole... brrr 😬 disgusting). Neviem prečo, ale nedokázala som si ho obľúbiť. Ani po rokoch, keď sa z neho stal dospelý muž. Nie. 

Greta bola naivná, čo by mi ani tak nevadilo, ale v niektorých situáciách sa správala detinsky ešte aj keď už prekročila prah dospelosti.

V knihe použila autorka svoj klasický scenár - dvaja sa stretnú, zamilujú sa a v tom najlepšom sa rozídu (vždy pre nejaký iný dôvod). Následne sa po rokoch (niekedy po dvoch, inokedy po 7 - ako v tomto prípade) opäť stretávajú a snažia sa doriešiť to, čo začali riešiť pred rokmi. 

V tomto prípade sa v druhej časti (odohrávajúcej sa po 7 rokoch) opakovalo veľa z tej prvej. Neviem prečo mala autorka nutkanie nám zopakovať presne od slova do slova niektoré pasáže, ktoré sme čítali tak šesť kapitol dozadu. WTF? Písala ich pre tých, ktorí nečítajú pozorne? Či túžila po tom, aby sa ich čitatelia naučili naspamäť? 😜

Penelope ale nemožno uprieť jednu vec. Jej romány sa čítajú rýchlo, ľahko, priam hravo. Obsahujú šťavnaté pasáže plné vášne a rozkoše, dvoch hrdinov, ktorí sa utápajú v smútku, že sú od seba oddelení a následne plní radosti, keď sa znova "nájdu". Romantiku a erotiku má v "malíčku". Avšak táto kniha nebola pre Ikar dobrou voľbou, ak chcela slovenským čitateľkám ponúknuť niečo z jej tvorby. Mala radšej siahnuť po jednom z jej novších románov. Ej veru, týmto si u nás veru neurobila Penelope dobré meno 😒 

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre: