pondelok 20. augusta 2018

Sexy farmář

Z anglického originálu: Nuts (2014)

Autor:
Alice Clayton
 
Vydavateľstvo: Mladá fronta

Český preklad: Martina Vondráčková
 

Počet strán: 248

Rok vydania: 2017



Roxie Callahanová je súkromnou šéfkucharkou najbohatších, najzákernejších a kolóriami najposadnutejších hollywoodskych paničiek. Nehoda so šľahačkou však výrazne naštrbí jej úspešne sa rozbiehajúcu kariéru. Nakoniec je iba rada, že sa môže vrátiť domov na východné pobrežie a na chvíľu prevziať rodinné bistro. Jej matka sa totiž prihlásila do reality show a odchádza na tri mesiace preč... Roxie sa doma sa stretáva s miestnym farmárom Leom Maxwellom a začne premýšľať, či nakoniec jej pobyt na rodnej hrudi nebude stáť za to...


Román ako stvorený na dni oddychu, keď ste niekde pri vode alebo v horách, na stole máte kávičku alebo niečo "tuhšie" a nohy môžete mať voľne vyložené na stole. Áno, presne takto nejako som si to predstavovala. A nie, tento román pre takúto pohodu nie je. 

Alice Clayton bola pre mňa zárukou dobrého čítania. Dnes z toho ostalo už len to slovíčko "bola". Veď jej Nabíječ alebo Hřebec sršali láskou, sršali vtipom a priniesli mi požehnané oddýchnutie. Sexy farmář mi nepriniesol ani jedno z vymenovaného. A aj keď ide o román s erotickým nádychom, romantickou zápletkou a je oddychový, aby bol čitateľný, musí mať nejaký šmrnc. Musí zaujať, musí mať švih a ten správny cveng. 

V čom bol teda problém? Prečo Sexy farmář nebol pre mňa dostatočne sexy? Vlastne ani neviem. Príbeh jednoducho začal nudne, pokračoval nudne a nudne sa aj skončil. Úprimne, musela som sa nútiť ho dočítať. Také to bolo zlé. Hanba. Netuším, či bol problém s prekladom, či sa aj prekladateľke tak ťažkopádne prekladal ako sa mne ťažko čítal...

Aby som len nekritizovala (i keď som ešte poriadne ani nezačala 😝) je pravda, že na jednom mieste som sa ohromne bavila (za to som knihe pri hodnotení dala jednu hviezdičku). Išlo o scénu s včelou a hrdinkinou hystériou spojenou s ňou. Inak ma na knihe neupútalo nič. 

Hlavná hrdinka bola trochu bláznivá, jediné, čo jej možno kvitovať bola jej vášeň pre jedlo ako také. Dokázala vykúzliť rôzne variácie z rôznych surovín. To bolo super. Ale bola trochu zvláštna. Niekedy pôsobila namyslene, niekedy naivne. Akosi som si ju nedokázala celkom dobre predstaviť a preto ani obľúbiť. Navyše (čo bolo dosť zlé) jej životný príbeh mal scenár, ktorý sme mali možnosť počuť/vidieť/čítať snáď milionkrát. Bola proste dievčaťom, ktoré vyrastalo iba s matkou, kde Roxie bola tá, čo sa správala ako dospelá a matka zase ako pubertiačka. Alebo slovami Roxie: "Potrhlý rodič a pilné dítě..."

Vědela jsem to, poznala jsem to, viděla jsem přicházet problémy na kilometry daleko. Zvlášť když mi bylo přes dvacet a mámě přes padesát a já ještě pořád řešila její trable.

Leo sa mi tiež nepáčil. Autorka ho opísala ako vysokého, krásneho, svalnatého muža, za ktorým "slintali" všetky ženy v okolí. Na tom by nebolo nič zlé - veď ktorá z nás by nechcela krásneho muža? Ale tak ako bol farmár, bol aj hipster. Dlhá, upravená brada... inu, kedy stíhal chlapec tráviť čas pred zrkadlom, keď tvrdo drel na poliach a snažil sa vypestovať tú naj bio zeleninu či ovocie a obriadiť všetok statok, aby mohol svojim zákazníkom ponúknuť aj bio mäso, či výrobky z mlieka? Pritom viem, že okrem obrábania kúska zeme stíhal "obrábať" aj niekoho iného... a mal ešte chlapec aj ďalšie záväzky. No neviem.

Ďalšia vec, ktorá ma mimoriadne na knihe iritovala boli scény, kedy sa tí dvaja pri každom stretnutí ocitli na zemi v kompromitujúcej polohe. Akože, keby sa tak stalo raz, povedzme, hneď v ten prvý raz, tak áno, ok, môže byť, beriem. Ale keď sa im niečo také v podobnom (veľmi, veľmi podobnom) duchu stalo druhý raz, ej bisťu, povedzme si úprimne, autorke asi došla fantázia. Či?

Taktiež autorka veľakrát opakovala scénu s včelami, čo tiež knihe nepridalo... veď sami uznajte, kto chce čítať stále kolečkom dokola o tom istom? 

Pre mňa bola kniha OBROVSKÝM sklamaním. Pokračovanie si neprosím.

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre: