pondelok 21. januára 2013

Najčastejšie mená hrdinov historických romantických príbehov (nové)

Rebríček najčastejšie sa vyskytujúcich mien hlavných hrdinov historických ľúbostných románov sa mi podarilo po dva a pol roku mapovania a bádania doplniť. Vďaka tomu možno povedať, že mená ženských hrdiniek sa opakujú častejšie ako u silnejšieho pohlavia. U mužov aj po dvoch rokoch ostáva najobľúbenejším menom Sebastian a u žien Catherine (frekvencia používania tohto mena sa dokonca rozšírila až o päť hrdiniek). 

 
Tu si pozrite podrobné výsledky:

Hlavný hrdina:
1. Sebastian - v knihách sa ako hlavný hrdina objavil osemkrát (Vévodovy hříchy, Nevydařená pomsta, Škandalózne manželstvo, Zimná láska, Nikdy ma neopusť, Sametové pouto, Láska a česť, Kráľ zhýralcov)

2. Justin - objavil sa sedemkrát (Nachová dáma, Ohrozená láska, Bez srdca, Schovanka, Jubilejný rok, Milujúca duša, Vojvodova pomsta)
Gabriel - taktiež sa objavil sedemkrát ( Láska na druhý pohľad, Tvoja do úsvitu, Dar lásky, Hriech prvej noci, Osudná búrka, Svádej mě znovu, Seznam skandálních snú)

3. Michael - ako hlavný hrdina bol uvedený 6-krát (Zlatníkova chovanica, Londýnsky prostopášník, Anjel pre Emily, Vykúpená láska, Krásna Catherine, Zakázané rozkoše)

4. Nicholas - za hlavného hrdinu som ho mala možnosť čítať v piatich knihách (Miluj len raz, Za oponou, Nehanebný návrh, Škandalózna Gabby, Deset polibku)
Anthony - jeho meno som čítala v piatich knihách (Nežná rebelka, Rošťákovy radosti, Vášnivá milenka, Pirátova nevesta, Svúdny vikomt)
Rafael - jeho meno sa objavilo tiež 5-krát (Mesačný svit, Vojvodkynin náhrdelník, Diabol, čo ju skrotil, Láska v čase Vianoc, Odvážna milenka)

Obľúbené mužské mená sú však aj Daniel, Julian, Simon, Jared, Alexander, Richard, Lucien, Edward, William, Harry.

Hlavná hrdinka:
1. Catherine - vyskytla sa ako hrdinka v sedemnástich knihách, pričom som brala do úvahy aj obdoby tohto mena ako Cateline, Kate, či Katherine (Krásna Catherine, Žena dvoch tvárí, Rytířská čest, Neodolateľne zvodná, Moje pokušenie, Dokonalý hřích, Svedení pravého džentlmena, Hříšné myšlenky, Kouzlo polibku, Opátstvo Northanger, Tajomný oheň, Búrlivé výšiny, Môj nebezpečný vojvoda, Škótska nevesta, Hodváb a oceľ, Svádej mě znovu, Milujúca duša)

2. Emily - meno použili autorky kníh osemkrát (Schovanka, Pištolník, Nevěsty Claybornu /1./- Ružový květ, Anjel pre Emily, Pán touhy,  Pastorova žena, Škandál, Zakázané rozkoše)
Emma - taktiež sa objavila ako hlavná hrdinka 8-krát (Skandál, Skandál, Emma, Zvádzanie, Snubný prstienok, Unesená nevesta, ...a pak ji políbil, Vznešený divoch)

3. Elizabeth - obľúbenosť mena som vyčítala v siedmych knihách, pričom som brala do úvahy aj slovenskú podobu mena Alžbeta (Pýcha a predsudok, Vajce a ja,  Peklo a raj, Učiteľ lásky, Zamatový anjel, Reesova nevesta, Milosť pre Gregora Mocha)

4. Georgiana - v šiestich knihách bola hlavnou hrdinkou (Tygří princ, Nežný darebák, Nachová dáma, Pokořený svůdce, Kouzlo noci, Úprimnosť a klam)
Sophia - (Daj sa zviesť láskou, Odteraz navždy, Zvábená siréna, Pokušiteľ, Neskrotná nevesta, Milenec lady Sophie)


Medzi obľúbené ženské mená patria aj Caroline, Elinor, Christine, Lucy, Anne, Laura, Alexandra, Judith, Victoria a Isabel.

Postupný vývoj a zmenu mien budem sledovať aj naďalej.

Žiadne komentáre: