piatok 26. januára 2018

Kokin oscarovský rebríček 2017

Na konci každého roka zvyknem bilancovať. Koniec toho uplynulého letel tak rýchlo, že som to nestihla. Mea culpa. A tak prichádza s mesačným oneskorením.

A tu sú výsledky:



Najlepšia kniha roka:

To

Na celej čiare u mňa vyhral Stephen King a jeho To. Keď konečne vyšlo v sk verzii, neodolala som, musela som po ňom siahnuť. A že išlo o dokonale rozpísané dielo, niet pochýb. Majstrovstvo, s akým sa autor pohráva s čitateľom, je vynikajúce. Svet, aký pred ním vytvára je dokonalo nedokonalý, taký skutočný a zároveň taký neskutočný, že nemáte silu sa od neho odtrhnúť. Jeho slovník je famózny a tu musím pochváliť aj slovenský preklad 👍 Nuž, čo dodať? King je proste king.



Najhoršia kniha roka:

Lolito

Dielo mladého Brita Bena Brooksa s názvom Lolito sľuboval Lolitu v chlapčenskom vydaní. No nesplnil nič z toho, čo sľuboval. Mladý, asi 14-ročný, hrdina bol rozpišťaný sopliak, ktorý celé dni nerobil nič iné iba chľastal, naháňal po internete baby (najlepšie staršie) a vadil sa so svojimi kamarátmi. Absolútna strata času a ešte viac peňazí. Jediné, čo na knihe zaujalo bola jej obálka. Tá sa vskutku vydarila. 



Najlepšia knižná séria:

Divergencia

Hoci táto séria valcovala celý svet už oveľa, oveľa skôr - dokonca je už aj vo fimovej verzii (vďaka čomu som sa rozhodla si ju aj ja prečítať - ale hlavne kvôli kamoškám, ktoré mi filmy pustili a nechali ma tak zamilovať sa do Thea Jamesa 😜) ja som sa k nej dostala až tento rok. A boli to krásne a nezabudnuteľné štyri dni, čo som s ňou strávila. Divergencia, Rezistencia, Experiment a zbierka Štyri sa nedali prečítať inak ako jedným dychom.



Objav roka:

Kateřina Petrusová

Za objav roka považujem českú autorku Kateřinu Petrusovú, ktorej tvorba sa mi do rúk po prvýkrát dostala práve tento rok. Na trhu má už päť kníh, z ktorých som dve prečítala a každú na jeden záťah. Ľahká, oddychová literatúra plná romantiky a vtipu prosto na mňa zapôsobila a ja som sa stala jej veľkou fanúšičkou.



Najvtipnejšia kniha roka:

Rande naslepo

Marek Zákopčan a jeho Rande naslepo na mňa urobilo počas roka najväčší dojem, pokiaľ ide o humor. Aj keď adeptov na titul bolo celkom dosť (o.i. Na veľkosti záleží, Bossman, Egomaniac, Skóre, Hra na lásku a nenávisť). No vyhral, pretože v jeho knihe bolo niekoľko skvelých zábavných pasáži, pri ktorých som musela na chvíľu prestať čítať, aby som sa mohla poriadne "vysmiať". Marek je rodený zabávač. Verím, že čoskoro prinesie ďalší podobne ladený kúsok pretkaný humorom.



Najčítanejšia recenzia:

Prenasledovaná 

Andrea Novosedlíková priniesla pred letnými prázdninami na pulty kníhkupectiev tento rok román Prenasledovaná. A recenzia práve k tejto knihe sa stala najčítanejšou spomedzi všetkých. Druhou najčítanejšou bola Rande naslepo a ako tretia skončila Nechcem počuť tvoj plač. Na blogu Kokina červená knižnica venovaná historickým romanciam dominovala recenzia Láska bez citu, po nej Nemilosrdný magnát a v tesnom závese skončila Srdcom a mečom.


Najkrajšia obálka:

Egomaniac

Kým minulý rok sa mi najviac páčila obálka, na ktorej bola zobrazená elegantná dáma, tento rok ju strieda muž. Nie je elegantný, ale za to neuveriteľne sexi. Tak, prečo nie? Nakoniec, tento rok sa mi do rúk dostalo až 11 kníh, ktorých obálku zdobil polonahý krásavec, takže som inak ani nemohla vybrať 😆 a jednoznačne to vyhral Egomaniac.



Knihy v číslach:

94 - počet kníh, ktoré som tento rok prečítala 
29 978 - celkový počet strán, ktoré som za rok prečítala  
14 - kníh napísali slovenskí autori 
28 - kníh získalo v hodnotení päť hviezdičiek 
1 056 - číslo označuje najvyšší počet strán, ktoré mala jedna z kníh 
25 - celkový počet prečítaných historických romancí, čo predstavuje 37 % zo všetkých prečítaných kníh 
11 - toľko kníh nieslo na obálke obrázok polonahého muža 
3 - knihy odo mňa dostali 1 hviezdičku  
3 - je číslo, ktoré hovorí, že som tento rok nedočítala tri knihy 
3,78 - je priemerná známka hodnotenia kníh, ktoré som za rok prečítala, čo je o 0,26 menej ako bolo minulý rok.

Žiadne komentáre: