utorok 30. decembra 2014

Titul Najlepšia kniha roka 2014 získala historická romanca

Opäť tu máme koniec roka – najvyšší čas obzrieť sa za ním a bilancovať. Podobne ako minulý rok, vrátila som sa ku knihám, ktoré som počas roka prečítala a zostavila ich do môjho „oskarovského“ rebríčka. 


 
Najlepšia kniha roka: 

Krvavý erb

Titul najlepšej knihy, ktorú som tento rok prečítala patrí jednoznačne domácej autorke - a to kráľovnej historickej romance - Janke Pronskej. Touto knihou si ma nadobro získala ako čitateľa. Príbeh podala neuveriteľne hodnoverne, stojí za to si ho prečítať (ak stále váhate, možno vás presvedčí recenzia - klik).




Najhoršia kniha roka: 

Tušení hříchu

Jednoznačne najhoršia kniha, ktorú som tento rok čítala. Neupútala ani postavami, ani dejom a celkovo jej čítanie bola pre mňa mimoriadna strata času. Tuším to bola tiež jedna z kníh, ktoré som nevládala dočítať do konca :-(



Objav roka:

Lucia Sasková

Veľmi milým prekvapením bola pre mňa slovenská autorka Lucia Sasková. Do rúk sa mi dostala jej kniha Nebezpečná a zaujala natoľko, že som v zápätí siahla aj po jej ďalších knihách Zlatokopka a Neznámych nemiluj (ktorej recenziu prinesiem už čoskoro). Veľmi dobre píše; dovolím si tvrdiť, že jej písomný prejav dosahuje rozmery slávnych svetových autorov.



Najvtipnejšia kniha roka:

Slečna s výsledkami

Napriek tomu, že táto kniha ničím neozvláštnila môj život, nepriniesla do môjho sveta nijaké posolstvo ani myšlienku, a skôr pôsobila, akoby som čítala niečí denník, pravdou je, že som sa pri nej niekoľkokrát schuti a nahlas zasmiala. Pripomenula mi hlášky, ktoré som sama v puberte používala a to sa cení. Nepamätám si, že by som sa pri nejakej knihe (aspoň tento rok) tak od srdca zasmiala, ako to bolo pri tejto.



Najkrajšia obálka:

Lord & Lady v utajení

Táto obálka ma zaujala (a rovnako i kniha) už tým, že postavy nie sú v mileneckom objatí, ako to pri tomto type literatúry býva často zobrazené. Navyše každý z nich vlastní zbraň, čo dáva čitateľovi tušiť zaujímavú zápletku ;-) Veľmi vydarené!





Knihy v číslach:
115 - počet kníh, ktoré som tento rok prečítala
21 - toľko kníh získalo v hodnotení päť hviezdičiek (čo je oproti minulému roku výrazný posun!) 
4 - knihy odo mňa dostali 1 a žiadnu hviezdičku
4 - je číslo, ktoré hovorí, že som tento rok nedočítala štyri knihy (buď ma nebavili, alebo nezaujali, až som si povedala, že sa neoplatí im venovať svoj vzácny čas)
4 - toto číslo označuje najvyšší počet výskytu jedného mena v knihách - či ženského alebo mužského; pričom u žien som sa v štyroch knihách stretla s menom Elizabeth a u mužov sa hlavní hrdinovia až v troch tituloch volali Sebastian a Filip.
3,55 - je priemerná známka hodnotenia kníh, ktoré som za rok prečítala, čo je o 0,03 vyššia ako bola minulý rok.

Žiadne komentáre: