pondelok 24. februára 2014

Zelené z neba

Z anglického originálu: Beyond the Promise (1997)

Autor:
Barbara Bickmore
 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Preklad: Jozef Kot
 

Počet strán: 386

Rok vydania: 1999



Mladá advokátka Catherine Browningová na začiatku sľubnej kariéry odíde na vidiek, kde spoznáva celkom iný život... V mestečku nájde svoju životnú lásku Scotta McCullougha, farmára z veľkého ranča, a spolu s ním prežíva napätia, ktoré prúdia a narastajú v jeho rodine. Ako to zvyčajne býva, tragédia neprichádza sama, smútky sa prehlbujú, ale aj Cat má nádej a láska k nej prichádza nečakane, no o to naliehavejšie.  


Zareagovala som na množstvo odporúčaní prečítať si Barbaru Bickmore, a musím povedať, že veru to nebolo na škodu :-) Veľmi dobre som si počítala ;-)

Barbara píše zaujímavo, pútavo, a hoci spočiatku sa mi videlo všetko až priveľmi zidealizované, niečo ma poháňalo čítať knihu ďalej. Čakala som na moment, kedy sa tá sladkosť, tá všetká dobrota zlomí, kedy ju jednoducho niečo naruší. A dočkala som sa (musím priznať, že v niektorých momentoch som si pomyslela, že tých nepríjemností je zrazu akosi priveľa).

Páčilo sa mi, ako spisovateľka vybičovala emócie - najmä vo vzťahu Cat a Reda. To bolo až na neuverenie. Stále som si hovorila: teraz to príde. No nechodilo... (ako inak, nakoniec som sa dočkala ;-) )

V každom prípade prekvapivé, príjemné čítanie a rozhodne odporúčam zaradiť autorku do knižnice. Dokáže aj zo zdanlivo nenáročného deja vykresať zaujímavú pointu. Ja už mám na nočnom stolíku rozčítanú ďalšiu Bickmorovej knihu ;-)

Moje hodnotenie: ★★

Žiadne komentáre: