nedeľa 2. decembra 2012

Sladko v ústach


Názov knihy: Sladko v ústach (2009)

Autor: Barbora Kardošová

Vydavateľstvo: Slovart

Počet strán: 288

Rok vydania: 2009



Stela túži po láske, Rita túži po dobrodružstve, Angela po dieťati, Billy po Rite, Emilko po dome a Leo po úspechu. Ženy a muži v tomto príbehu sú v najlepšom veku, aby si dokázali všetko vychutnať. Sex, lásku, klamstvo, priateľstvo, nenávisť aj tiramisu.  Niekomu sa sny splnia a niekomu nie. Ale to neznamená, že pritom všetkom nemôžu byť šťastní. Od toho šťastia ich nedokáže zastaviť ani smrť.


Obsah naznačuje veľký počet postáv, dá sa na ne ale celkom ľahko a rýchlo zvyknúť, takže nemáte pocit, že ich je toľko. Navyše sa ich životné cesty rôznym spôsobom prepletajú a je príjemné to sledovať.

Príbeh je zamotaný, pútavý, lákavý, avšak na môj vkus boli postavy citovo vyprahnuté. Chovali sa zvláštne, miestami neprirodzene. Napríklad Stela, cukrárka - svojho manžela Billyho podvádzala s Leom, neskôr s ďalším mužom. Billy, nezávisle od nej, si tiež našiel milenku. Následne ženu opustil. Pravdaže, po smrti svojej milenky sa Billy vrátil opäť k svojej manželke. Na Stelinom mieste by som ho späť neprijala - nie nadarmo sa predsa hovorí: nestúpiš dvakrát do tej istej rieky. Akú má Stela istotu, že Billy nestretne ďalšiu Ritu a všetko sa nezopakuje? Ťažko povedať ako to celé prežívala/cítila Stela... možno ani nebol autorkin zámer dostať sa do Stelinej mysle, aj keď isté pokusy tam boli. Stela si písala -nazvime ho denník- kde sa snažila dať najavo svoje city, no nebolo to presvedčivé :-( Počas čítania sa mi zdalo, že Stele je dosť jedno, že ju muž opustil a bolo jej aj dosť jedno, keď sa ku nej vrátil.

O hrdinke Angele sa radšej ani nejdem rozpisovať, ona bola tiež prípad...

Rozmýšľam, ktorý z hrdinov knihy mi bol najsympatickejší, no každou ďalšou prečítanou stranou ma každý jeden z nich svojim konaním sklamal.

P. S. Fajn recept na muffiny, nedalo mi, hneď som ho vyskúšala ;-) Ak chcete mať i vy "Sladko v ústach", potom si kúpte knižku (v dobrej cene ju majú v kníhkupectve ABC Knihy) a pečte. Mňam!

Moje hodnotenie: ★★★

Žiadne komentáre: