utorok 13. novembra 2007

Stretnúť šťastie

Z amerického originálu: Texas! Lucky (1990)

Autor: Sandra Brown

Vydavateľstvo: Remedium

Preklad: Elena Fabiánová

Počet strán: 256

Rok vydania: 2006


Prvý z románov úspešnej trilógie zoznamuje čitateľov s rodinou Tylerovcov bývajúcou v texaskom mestečku Milton Point, v ktorom vlastnia naftársku spoločnosť. Príbeh je o modrookom, svetlovlasom, výbušnom Luckym Tylerovi, ktorý priťahuje maléry. Osudovým sa mu stane jeden, do ktorého sa dostane, keď sa zapletie do bitky kvôli tajomnej červenovláske...



Príbeh je o spočiatku odmietanej a neskôr naplnenej láske. Veľmi pekne autorka vykresľuje iskrenie medzi hrdinami, Devoninu odťažitosť i narastajúcu príťažlivosť k temperamentnému Luckymu. Milujem knihy, v ktorých sa najskôr hlavní protagonisti nenávidia a neskôr milujú...

V pamäti mi utkvelo srdcervúce vyznanie lásky: 

Chytila ho za ruku, pobozkala na dlaň a položila si ju na ľavú časť hrudníka. ´Cítiš to? Milujem ťa každým úderom srdca a neviem, čo by som si bez teba počala.´

A tiež, plne zažratá do deja si prevraciam stránky, sledujem vetu za vetou, slovo za slovom, písmenko za písmenkom, keď tu zrazu čítam: "...sústredila sa na zelené písmenká, ktoré vyťukávala na čierny monitor." Prestala som čítať. Niečo mi tu nehralo. Žeby tie zelené písmenká na čiernom monitore? Hm, prečo mala hlavná hrdinka zelené písmenká? Moje sú čierne a na bielom podklade. Tak som si vetu prečítala znova. A znova a znova... až som sa rozpomenula na svoj prvý počítač, ktorý mal slávny čierny monitor a vyťukávali sa doňho žiarivé zelené písmenká. Veruže to už bolo pekne dávno 😅

Keď túto knižku bude o pár desať rokov neskôr čítať moja dcéra, nebude rozmýšľať ako ja, prečo má hrdinka čierny monitor, lež si bude myslieť, že prekladateľka mala zatmenie pred očami 😆

Moje hodnotenie: ★★★

Texas!
1. Texas! Luke (Stretnúť šťastie)
2. Texas! Chase (Láska na druhý pohľad)
3. Texas! Sage (Stretnúť svoj sen)

Žiadne komentáre: