štvrtok 24. augusta 2017

Dotkni sa ma, láska


Názov knihy: Dotkni sa ma, láska (2005) 

Autor: Katarína Gillerová

Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Počet strán: 336

Rok vydania: 2005, 2017



Mladá ekonómka Zuzana Horáková trávi celé dni vo firme. Jedného dňa je však konfrontovaná s udalosťou, ktorá zásadne zmení jej vzťah ku kolegom. A akoby to nestačilo, vzápätí ju zradí muž, ktorému sa konečne odhodlala veriť. Našťastie sa v ťažkých chvíľach môže oprieť o svojich priateľov. Podarí sa Zuzane zistiť, čo sa vlastne stalo, a bude ešte schopná nadviazať nový vzťah?


Kniha Dotkni sa ma, láska vychádza v druhom vydaní a v úplne novom šate, ktorý musím pochváliť. Je jednoznačne lepší a minimálne 125x krajší ako bol ten pôvodný. Mne sa do rúk dostalo práve toto druhé vydanie a bola som zvedavá, aký príbeh sa skrýva za krásnou obálkou.

Román rozpráva o Zuzane, ktorá je obyčajnou pracujúcou ženou. Je usilovná - šéfka si jej prácu pochvaľuje -, je slobodná - lebo svojho princa na bielom koni ešte nestretla -, je priateľská - veľmi dobre si rozumie s kolegami, obzvlášť s pani Libuškou a Marekom. Je usilovná ako včelička, veľmi citlivá, ale nie precitlivená a je odhodlaná pomáhať každému komu treba. Musím sa priznať, že niekedy ma svojou dobrotou a láskavosťou až prekvapovala. Veď koľko ľudí dnes iba na všetko frfle a hromží? Koľko ľudí dnes tomu druhému iba podráža nohy? Ona nie. Ona bola ako slniečko. Pozitívne naladená, ochotná podať pomocnú ruku komukoľvek, nezištne a bez toho, že by za to na oplátku niečo očakávala. Takto pomohla (spolu s kolegom Marekom) zakamuflovať aj Libuškinu absenciu v práci. Staršia kolegyňa mala problémy s alkoholom. Ako sa však neskôr ukáže, nemala ich bezdôvodne. Okrem starostí obyčajného života sa starala aj o svojho hendikepovaného syna Tomáša. Práve k nemu si nájdu cestu ako Zuzana tak i Marek, a dokonca i samotná šéfka firmy. 

Dejovo kniha prechádza dlhším časovým úsekom. Sledujeme Zuzanu, ktorej cestu skríži neodbytný Oliver; obvinia ju z krádeže firemných peňazí a jej dobré srdiečko a optimizmus budú poriadne skúšané!

Hrdinovia knihy sa mi mimoriadne páčili. Ich povahové vlastnosti nijako extra nevynikali, no možno povedať, že boli kladné. Páčilo sa mi ako autorka opísala Mareka - bol vždy naporúdzi, vždy ochotný stáť po Zuzaninom boku a hlavne bol plne presvedčený o jej nevine pokiaľ išlo o spomínanú krádež...

Kniha mala svoje kúzlo. Bola romantická, miestami snová, no miestami zas príliš reálna. Jeden by si myslel, že táto kombinácia nemôže dobre fungovať, no naopak, funguje veľmi dobre. Tak presvedčivo. 

Všetko by bolo dobré, no trochu ma hnevala jedna vec. Autorka má nevídaný talent dej poriadne zamotať. A kým na jednej strane je to vítané, na strane druhej mi to istým spôsobom až prekáža. Dej totiž začne byť po istej dobe až prekombinovaný. Tu už vidím trochu problém ako čitateľka. Obzvlášť, keď mi autorka servíruje jedno odhalenie za druhým na posledných stranách 😐 Popravde, teraz som si uvedomila, že toto nie je kniha, kde som si to všimla prvýkrát. Podobne to bolo i v knihe Láska si nevyberá alebo Ilúzia šťastia. 

Nuž, kto má rád nečakané zvraty, potom musí byť Katkin fanúšik!!!

Moje hodnotenie: ★★★★

Žiadne komentáre: