streda 3. septembra 2014

Zachovajte paniku!

 
Názov knihy: Zachovajte paniku! (2014)

Autor:
Marek Zákopčan
 
Vydavateľstvo: Ikar

Počet strán: 272

Rok vydania: 2014




Nový semester priniesol Alexovi Zemaníkovi veľa zmien – rodičia sa vrátili z archeologickej výpravy, začal navštevovať autoškolu a... zamiloval sa! Príťažlivá Laura je naplnením Alexových predstáv o ideálnom dievčati, no snaha získať si jej srdce mu prináša kopec vtipných nedorozumení a trapasov. Ešteže má po boku verných kamarátov, ochotných podať mu za každých okolností pomocnú ruku.
 

Ľahké, svieže, zábavné, miestami bláznivé, miestami (ne)uveriteľné - týmito niekoľkými slovami by sa dala opísať kniha Marka Zákopčana. 
 
A hoci ide o pokračovanie Nevinných zmätkárov, možno ju čítať samostatne a bez obáv, že by ste si ju nevychutnali, lebo vám niečo veľavýznamné ušlo v prvej časti. Autor síce nadväzuje na prvý diel, pretože pokračuje ďalšou etapou Alexovho života, ale v tejto knihe dostatočne vysvetlí, čo je potrebné a tak čitateľ nemá pocit, že by bol o nejaký Alexov zážitok ukrátený. (Pravdaže, po prečítaní tohto dielu, určite, budete chcieť siahnuť po jednotke ;-) )

U Markových kníh sa mi páči, že názov vždy plne vystihuje príbeh. Aj v tomto prípade je to tak. Hlavný hrdina sa dostáva do rôznych životných situácií, v ktorých mu neostáva iné iba zachovať paniku.

Tí, čo poznajú Markovu tvorbu, vedia, že je plná situačného humoru. Pri čítaní som si niektoré scény musela prečítať dokonca opakovane (čo nebýva u mňa veľmi zvykom), len aby som sa znova od srdca zasmiala. A čo je zaujímavé, dvojka sa mi páčila viac ako jednotka - vyznela prirodzenejšie, zrelšie.
 
Čítať túto knihu je ako pozerať obľúbený sitcom - hoci ste ho pozerali už tisíckrát, vždy sa na ňom znova zasmejete. Kto sa teda rád smeje a chce sa zasmiať od srdca (hneď niekoľkokrát), nech sa ľúbi čítať.

Moje hodnotenie: ★★

Nevinní zmätkári
1. Nevinní zmätkári
2. Zachovajte paniku!

Žiadne komentáre: