piatok 12. februára 2016

Až do konca

Z anglického originálu: All the Way (2013)

Autor:
Jennifer Probst
 
Vydavateľstvo: Ikar

Preklad: Martina Fedorová
 

Počet strán: 272

Rok vydania: 2016



Miranda Stormová neverila, že Gavina Luciana ešte niekedy stretne. Pred tromi rokmi prežili krátky vášnivý románik – a potom z jej života náhle zmizol. No teraz je späť a Miranda neodolá pokušeniu na malú odplatu. Ako známa kulinárska kritička neváha a napíše zdrvujúcu kritiku Gavinovho rodinného podniku. Pomstu predsa treba kuť zahorúca! Pre majiteľa tradičnej talianskej reštaurácie, ktorý má k dispozícii necelé tri mesiace, aby znovu postavil na nohy krachujúci podnik, je negatívna kritika hotová pohroma. Tentoraz však zďaleka nejde iba o jedlo. Konečne si uvedomil, čoho sa vzdal, a je rozhodnutý využiť čas na to, aby dávnej láske dokázal svoje kvality v kuchyni… aj v spálni!


Nie je tajomstvom, že spomedzi spisovateliek romantických kníh zo súčasnosti patrí Jennifer medzi moje top autorky. Aj som premýšľala, čo je na jej knihách také očarujúce a magické, že si ich viem tak dobre a naplno vychutnať. Prišla som na to, že Jen má jednoducho talent vtiahnuť čitateľa do deja, lákavo opisuje rodiacu sa lásku medzi hrdinami a v neposlednom rade vie krásne vykresliť akú moc má láska, aká silná dokáže byť.

Táto kniha by sa pokojne mohla volať i Druhá šanca na lásku. Opisuje príbeh Gavina, muža s talianskymi koreňmi a Mirandy, kulinárskej kritičky, ktorí sa nečakane stretnú po rokoch. Po troch rokoch, aby som bola presná, kedy boli od seba - každý z nich si žil svoj život, no neprešiel deň, aby si na seba nespomenuli...

Miranda váha, či má dať Gavinovi druhú šancu. Predsa, raz ju už sklamal. Opustil ju zo dňa na deň, bez vysvetlenia, zanechal jej iba chladný e-mail. A to sa neodpúšťa. Preto mu neverí a Gavin má čo robiť, aby ju presvedčil o tom, že sa zmenil; aby ju presvedčil o tom, že ju stále miluje. Úprimne, ani sa veľmi namáhať nemusel. Miranda mala pre neho slabosť, a to i napriek tomu, čo jej urobil, napriek všetkej bolesti, ktorú jej svojim odchodom spôsobil. 

Povedala by som, že kniha je takou jednohubkou. Číta sa ľahko a rýchlo. Postavy si ľahko zamilujete. Neočakávajte však žiadnu drámu ani nečakané zvraty v deji. Ide skôr o oddychový román, ktorý vás uspokojí šťastným koncom :-)

Kniha je prešpikovaná výrokmi Franka Sinatru, obľúbenca Gavinovho otca. A mňa to vcelku navnadilo a pustila som si niekoľko jeho skladieb. 

V porovnaní s ostatnými Probstovie dielami musím s ľútosťou konštatovať, že táto je zatiaľ najslabšia. Hrdinovia si nezískali celkom moje srdce, možno preto, že ich príbeh podala laxnejšie, než ako som u nej zvyknutá.

Moje hodnotenie: ★★★

Prečítajte si tiež recenzie k ďalším knihám od Jennifer Probst:

Žiadne komentáre: