pondelok 28. októbra 2013

Kto je to dievča?

Z anglického originálu: Who´s That Girl? (2009)

Autor:
Alexandra Potter
 
Vydavateľstvo: Noxi

Preklad: Andrej Kršák
 

Počet strán: 384

Rok vydania: 2012



Charlotte Mearryweatherová je úspešná v oblasti PR, má vlastnú firmu, kopec peňazí a príťažlivého priateľa Milesa. Napriek tomu je neurotická, vystresovaná a pesimistická. Jedného dňa na ceste do práce uzavrú diaľnicu a dopravu odklonia. Počas tejto obchádzky sa Charlotte stretne so svojím o desať rokov mladším ja. Zisťuje, že vtedy bola oveľa bezstarostnejšia a uvoľnenejšia. Staršia Charlotte sa snaží svojej mladšej verzii posunúť rokmi nadobudnuté skúsenosti a zároveň sa ju snaží varovať pred chybami, ktoré počas rokov urobila. Čoskoro sa však aj ona dozvedá niečo podstatné...  



Hlavná myšlienka knihy je veľmi zaujímavá a musím dodať, že autorka ju rozobrala doslova na šróbiky :-) Veľmi sa mi páčila. Hravým, ľahkým, ľúbivým spôsobom ma ako čitateľa prinútila vrátiť sa v čase späť o desať rokov a zamyslieť sa nad sebou. Aká som vtedy bola? Čo som robila? 

Spisovateľka prinútila Lottie vrátiť sa späť do svojej minulosti, uvedomiť si isté súvislosti a najmä zmenu, ktorá sa s ňou za tie roky udiala. A urobila to nevídaným, zaujímavým spôsobom. Nechala Charlotte stretnúť svoje dvadsaťjeden ročné ja. V túžbe zistiť či je to naozaj jej mladšie ja hrdinku ženie sila dozvedieť sa odpovede na otázky: Čo robí? Ako sa má? Čo si myslí? A popri tom si spomína na bezstarostnosť v akej žila, na mladícky život plný bujarých večierkov, množstvo skutočných priateľov... a to všetko v kontraste s jej súčasným uponáhľaným životom, plným stresu a honbe za niečím... za ničím.

Myslím, že je fajn vrátiť sa späť a pokúsiť sa nájsť samu seba, lebo niekde tam, vo vnútri, hlboko v podvedomí je niečo, čo je spúšťačom zmien, ktoré sa s nami za posledné roky dejú.

Čo mi kazilo dojem z celkového čítania bola odfláknutá práca pána prekladateľa. To jeho nepreložené "Argh" mi poriadne rezalo oči. A očividne má záľubu v slove kurva. Použil ho viac ako desaťkrát! Pritom máme tooooľko rôznych škaredých slovíčok... možno by mu neuškodilo občas si prelistovať synonymický slovník, popr. Slovník slovenského slangu.

Moje hodnotenie: ★★★

Žiadne komentáre: