streda 7. decembra 2016

Zaskočený

Z anglického originálu: Twisted (2014)
 

Autor: Emma Chase
 
Vydavateľstvo: Mladá fronta


Český preklad: Jana Montorio Doležalová

 
Počet strán: 208

Rok vydania: 2015



Príbeh Drewa a Kate pokračuje. Kate čaká najdôležitejšia voľba v jej živote. Preto odchádza do rodného Greenville. Sama. Vie, že niekedy sa musíte vrátiť tam, kde ste začali, aby ste sa mohli pohnúť ďalej...



Hrdinovia Drew a Kate sú späť!  

Dlho som sa k čítaniu tejto knihy odhodlávala. Vedela som totiž, že rozprávačkou príbehu je Kate. A to ma akosi nelákalo. Mala som pocit, že Kate ich príbeh s Drewom nebude vedieť podať tak, aby som z neho bola ohromená (ako to bolo pri knihe Zapletený). Preto som najprv siahla po knihe, v ktorej sa dali dokopy ich najlepší priatelia Matt a Dee-Dee. Dnes viem, že som sa obávala zbytočne. 

Musím podotknúť, že Kate je viac než dobrou rozprávačkou. Je vtipná, otvorená, vynaliezavá, vtipná a ...písala som aj, že je vtipná? Dobre. To slovo si podčiarknite. Pretože je naozaj veeeeľmi vtipná.

Medzi hlavnými hrdinami dochádza k nedorozumeniu. Pravdaže chybu možno hľadať v komunikácii. Každý z nich hovorí o inom a napriek tomu si myslia, že sa rozprávajú o tom istom. Problém, ktorý tak nastáva, sa Kate rozhodne vyriešiť svojsky. Odchodom do rodného mesta. Musí premýšľať, čo urobí so svojim životom ďalej. Sklamaná, smutná, nešťastná, frustrovaná - také sú jej prvotné pocity. A k tomu všetkému je ešte aj tehotná. Kate čakala, že správu o tom, že s Drewom čakajú dieťa vezme ako chlap, nie že sa k nej zachová chrapúnsky. Nuž, nie je všetko zlato, čo sa blyští... a na druhej strane, nie je všetko také, ako sa na prvý pohľad zdá.

Dej je ľahko čitateľný, predvídať viete dopredu takmer každý ďalší krok. Nemožno teda o ňom povedať, že je originálny. Čo ale originálne je? Jeho podanie. Autorka ho podala s bravúrou, pre ňu typickou. Kniha sa číta sama. 

Veľmi sa mi páčilo ako Kate po celý čas komunikovala s čitateľom. Toto bol prvok, ktorý v knihách nie je vidieť a musím priznať, že ma dostal. Mala som pocit, akoby bola Kate moja kamarátka a rozprávala mi, čo sa jej práve stalo. 

Napriek tomu, že v sebe kniha nesie prvky sentimentality, smútku a vyplakaných sĺz, je podaná nesmierne humorne. A Kate sa určite svojim podaním príbehu, z jej uhla pohľadu, vyrovná Drewovi. Preto k sebe tak pasujú, a preto nemôžem dať menej ako plný počet hviezdičiek ;-) 

Moje hodnotenie: ★★

Tangled
1. Tangled (Zapletený)
2. Twisted (Zaskočený)
3. Tamed (Zkrocený)
4. Tied (Spoutaný)

Žiadne komentáre: